Liity jäseneksi

Ovatko lasten ja nuorten asiat sinulle tärkeitä? Haluatko vaikuttaa sekä tukea lasten ja perheiden puolesta tehtävää työtä lähellä sinua ja koko Suomessa?

MLL:n jäsenyys on helppo tapa osoittaa, että olet pienen puolella. Se on kannanotto lasten ja perheiden puolesta. MLL puolustaa lapsen oikeuksia, auttaa ja tukee perheitä arjessa, järjestää hauskaa tekemistä kaikenikäisille sekä tarjoaa mielekästä vapaaehtoistyötä lasten ja perheiden kanssa.

Jäsenenä olet mukana rakentamassa Suomea, jossa lapsuutta arvostetaan ja lasten hyvinvointi on kaikkien yhteinen asia. Yhteiskunta, jossa lapset ja nuoret voivat hyvin, on hyvä kaikenikäisille.

Liity jäseneksi tästä!

Kun liityt jäseneksi netissä, voit maksaa jäsenmaksun heti verkkopankissa tai tilata jäsenmaksulaskun sähköpostiisi.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton 530 paikallisyhdistyksessä on yli 73 000 jäsentä.

Koen vapaaehtoistyön ja yhdistystoiminnan tärkeäksi. Tapahtumia täällä pienellä paikkakunnalla ei juuri ilman yhdistyksiä olisikaan!

Jäin eläkkeelle ja halusin antaa aikaani vapaaehtoistyöhön. Toimin MLL:ssa hallituksessa ja rahastonhoitajana, ja sen jälkeen jäin jäseneksi kannattamaan hyvää ja tärkeää asiaa.

Olin tuoreena äitinä uudella paikkakunnalla ja kaipasin ihmisiä. MLL:n kautta löysin heitä ja kiitollisena toiminnasta olen jatkanut jäsenmaksun maksamista jo yli 20 vuotta.

1. MLL:n jäsenenä olet mukana rakentamassa lapsiystävällistä Suomea. MLL on yksi Suomen vaikuttavimmista lasten, nuorten ja perheiden etuja ajavista järjestöistä, ja jäsenenä olet mukana vaikuttamassa.
  2. Jäsenenä tuet etenkin oman paikallisyhdistyksesi toimintaa ja lähialueesi lasten ja perheiden hyvinvointia. MLL:n paikallisyhdistykset järjestävät esimerkiksi perhekahviloita, kerhoja ja tapahtumia sekä edistävät perheiden asioita paikkakunnalla. Jäsenenä voit vaikuttaa oman paikallisyhdistyksesi toimintaan.
  3. Jäsenenä nautit valtakunnallisista ja paikallisista eduista ja alennuksista, kuten edullisemmista sisäänpääsy- tai osallistumismaksuista. Saat myös kotiisi Lapsemme-lehden.

Miten voin liittyä MLL:n jäseneksi?

Voit liittyä MLL:n jäseneksi verkossa täyttämällä liittymislomakkeen.

Liity nyt

Jäseneksi voi liittyä lähimpään paikallisyhdistykseen tai mihin tahansa MLL:n yhdistykseen Suomessa.

Voit kysyä jäsenyydestä ja jäseneksi liittymisestä lisää MLL:n jäsenpalveluista: jasenpalvelu(at)mll.fi, puh. 075 324 5540 (ti ja to klo 9-11).

Kuka voi liittyä MLL:n jäseneksi?

MLL:n jäseneksi voi liittyä kuka tahansa yksityishenkilö, joka on valmis sitoutumaan MLL:n arvoihin.

MLL:n arvot ovat:

• lapsuuden ja vanhemmuuden arvostus
  • yhdenvertaisuus
  • ilo

Jäseneksi voivat liittyä myös alle 18-vuotiaat. Heille jäsenyys on maksuton. Alle 15-vuotiaat tarvitsevat liittymiseen huoltajansa suostumuksen.

Kuinka paljon jäsenyys maksaa?

MLL:n jäsenmaksu on yhdistyskohtainen. Keskimäärin se on 25 euroa vuodessa.

Jäsenlaskut lähetetään helmikuussa.

Alle 18-vuotiaiden jäsenyys on ilmainen.

Miten jäsenmaksut käytetään?

Jäsenmaksuilla mahdollistetaan etenkin yhdistyksen paikallistoiminta. Jäsenenä tuet myös MLL:n valtakunnallista toimintaa.

Jäsentemme ansiosta voimme esimerkiksi kouluttaa perhekummeja vanhempien tueksi ja tukioppilaita turvallisen kouluyhteisön rakentajiksi, ylläpitää joka päivä avoinna olevaa Lasten ja nuorten puhelinta ja chatia, tuoda nuorten omaa ääntä kuuluviin Nuortennetissä sekä lievittää yksinäisyyttä tarjoamalla avoimia kohtaamispaikkoja, kuten perhekahviloita.

Millaisia etuja saan MLL:n jäsenenä?

MLL:n jäsenenä saat sekä valtakunnallisia että paikallisia etuja, kuten alennusta osallistumis- tai sisäänpääsymaksuista tai prosenttialennuksia verkkokaupoista. Saat myös kotiisi Lapsemme-lehden. Lisäksi kerromme jäsenillemme MLL:n toiminnasta lasten ja perheiden hyväksi.

Tutustu valtakunnallisiin jäsenetuihin

Paikallisiin jäsenetuihin voit tutustua MLL:n piirien ja yhdistysten verkkosivuilla.

Jäsenenä voit myös vaikuttaa paikallisyhdistyksesi sekä koko MLL:n toimintaan.

Tuleeko minun olla jäsen, jotta voin toimia vapaaehtoisena MLL:ssa?

Ei. MLL:n vapaaehtoisena toimiminen ei edellytä jäsenyyttä. Kutsumme kuitenkin kaikkia vapaaehtoisiamme liittymään myös jäseniksi.

Miksi minun kannattaa liittyä MLL:n jäseneksi?

MLL:n jäsenenä olet pienten puolella.

• MLL:n jäsenenä olet mukana rakentamassa lapsiystävällistä Suomea. MLL on yksi Suomen vaikuttavimmista lasten, nuorten ja perheiden etuja ajavista järjestöistä, ja jäsenenä olet mukana vaikuttamassa.
  • Jäsenenä tuet etenkin oman paikallisyhdistyksesi toimintaa ja lähialueesi lasten ja perheiden hyvinvointia. MLL:n paikallisyhdistykset järjestävät esimerkiksi perhekahviloita, kerhoja ja tapahtumia sekä edistävät perheiden asioita paikkakunnalla. Jäsenenä voit vaikuttaa oman paikallisyhdistyksesi toimintaan.
  • Jäsenenä nautit valtakunnallisista ja paikallisista eduista ja alennuksista, kuten edullisemmista sisäänpääsy- tai osallistumismaksuista. Saat myös kotiisi Lapsemme-lehden.

Lisätietoa jäsenyydestä