koristeellinen

MLL ja koronavirus

MLL:n paikalliset kerhot ja tapahtumat ovat koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilan aikana tauolla, mutta tukea ja toimintaa on tarjolla siitä huolimatta paljon.

Olemme koonneet ohjeet koronaviruksesta puhumiseen ja poikkeustilanteen käsittelyyn lapsen kanssa. Artikkeli on käännetty kymmenelle eri kielelle.

Kuinka käsitellä koronatilannetta lapsen kanssa

Hur pratar man om corona-situationen med barn? – ruotsiksi

How can we talk about the coronavirus situation with children? – englanniksi

Kuidas rääkida lapsega koroonaviirusega seotud olukorrast? – viroksi

Как вам следует говорить с детьми о ситуации с коронавирусом? – venäjäksi

Maht sárnuđ koronatiileest párnáin? – inarinsaameksi

Man láhkai galggašii hállat koronaáššiid birra mánáin ? – pohjoissaameksi

Mäʹhtt mainsted päärnain koronavueʹjj pirr? – koltansaameksi

Sidee ayaynu ugala hadli kartaa xaaladda coronavirus carruurta? – somaliksi

เราจะพูดคุยกับเด็ก ๆ เกี่ยวกับสถานการณ์ไวรัสโคโรน่าได้อย่างไร – thaiksi

كيف نتحدث عن الوضع المتعلق بكورونا مع الطفل؟ – arabiaksi

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin, chat ja nettikirjepalvelu palvelee poikkeusaikana normaalisti. Lasten ja nuorten puhelin on auki vuoden jokaisena päivänä, myös poikkeustilan aikana.

Aukioloajat ja yhteystiedot

MLL:n Nuortennetti on nuorille suunnattu sivusto, josta löytyy tukea, tietoa ja tekemistä nuorille. Nyt Nuortennetissä torjutaan tylsyyttä, sillä sivuston tekemiseen voi osallistua jokainen ja tekemisen vinkkejä on runsaasti. Poikkeusaikana sivustolla järjestetään muun muassa myös moderoituja ryhmächatteja nuorille.

Nuortennettiin

MLL:n Vanhempainpuhelin, chat ja nettikirjepalvelu palvelee poikkeusaikana normaalisti. Palvelussamme voit myös varata ajan chattiin. Älä jää yksin, chattaa, soita tai kirjoita meille mistä vain.

Aukioloajat ja yhteystiedot

Miten saada korona-ajan arki sujumaan? Kasasimme sinulle seitsemän vinkkiä yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Ennen kaikkea, ollaan armollisia itsellemme!

7 vinkkiä perharkeen korona-aikana

Tutustu artikkeliimme siitä, mitä kaikkea voi tehdä kotona tai omassa pihapiirissä.

Tekemistä kotona

Nuortennetistämme löydät sivun, jossa vinkkaamme 100 tekemistä nuorille.

100 asiaa, jotka voit tehdä Nuortennetissä

MLL:n Leikkipankissa on satoja leikkejä. Ei kun leikkimään

Leikkipankkiin

MLL:n yhdistysten harrastustoiminta ja tapahtumat ovat viranomaisohjeistusten mukaisesti tauolla. Moni yhdistyksistämme ja alueellisista piireistä kuitenkin järjestää monenlaista verkkovälitteistä toimintaa, josta kannattaa etsiä tietoa suoraan yhdistysten ja piirien sivuilta.

Tästä Yhdistyshakuun

Ohjeet MLL:n yhdistysten toimijoille poikkeustilassa löytyvät kootusti vapaaehtoisten sivustoltamme Yhdistysnetistä.

Yhdistysnettiin

Autamme mielellään löytämään haastateltavan asiantuntijoidemme joukosta.

Viestinnän yhteystiedot