Vanhempainnetti

Vanhemman hyvinvointi

aina lasten kanssa

20.6.2016 klo 17:14:38
Nanna
Onko väärin olla väsynyt olemaan aina laten kanssa? Joka päivä ja joka ikinen hetki olen lasteni kanssa ja hoidan heitä ja olen heistä vastuussa.
Perheesemme kuuluu myös isä, mutta hän käy töissä ja monesti ilta-aikaan on omakotitaloon tms. kuuluvia tehtäviä, jotka tulee hoitaa. Eli käytännössä hän on läsnä, mutta ei ole läsnä.
Joskus meillä on apuna isovanhemmat, mutta silloinkin olen itse aina kuitenkin paikalla, eli olen silloinkin lasten kanssa.
En jaksa lähteä lenkille, enkä jumppaan. En omaa ystävä, jonka luo mennä ilman lapsia eikä minua kiinnosta lähteä kauppoihinkaan pyörimään. Jos yritän ottaa vaikka omaa aikaa lukemalla omaa lehteä tai saunomalla (lapset isän kanssa) niin kuulen koko ajan kuinka meidän 5 kk ikäinen vauva karjuu taustalla. 1,5 v esikoinen on koko ajan äitin perään, kun olen paikalla, ettei iä meina kelvata tekemään yhtään mitään. Hän ei oikein myöskään osaa leikkiä yksin vaan kaipaa seuraa koko ajan. Päiväunetkin lapset osaavat nukkua eri aikoihin, eli minulla on jatkuvassti jompikumpi viihdytettävänä. Vauva myös syö vielä öisin, joten edes öisin en saa nukkua rauhassa.
Välillä olo on kuin yksinhuoltajalla ja on vain pakko jaksaa. Tuntuu kuitenkin väärältä tuntea näin.
 Kommentoi

Aiheen viestit