Jäsen, tiedätkö mitä tuellasi tehdään?

”Liityin silloin, kun oma lapsi oli pieni ja asia tuntui tärkeältä.”

”Mielestäni MLL edustaa sitä työtä, jota meidän pitäisi tehdä laajemminkin Suomessa lapsien asioiden edistämiseksi sekä syrjäytymisen estämiseksi.”

”Haluan olla lapsen asialla ja toimia aina lasten parhaaksi, huolimatta siitä, että oma lapseni on jo aikuinen.”

”Tämä oli aluksi sitä omaa aikaa ja mahdollisuus tavata muita aikuisia. Olin myös uusi paikkakunnalla ja sain mahdollisuuden tätä kautta tutustua kyläläisiin.”

MLL:n jäseniä on 87 000, valtava määrä! Oman elämäntilanteen mukaan joku jäsenistämme on aktiivinen vapaaehtoinen, toinen mukana tukeakseen lasten ääntä yhteiskunnassa. Joka ikistä meistä tarvitaan, sillä MLL:n mahdollisuus vaikuttaa ja tehdä tärkeää työtään on suoraan riippuvainen jäsenten määrästä. Jäsenet mahdollistavat valtavan määrän työtä ja toimintaa suomalaisten lasten hyväksi.

Oletko ajatellut, mitä kaikkea me yhdessä teemmekään?

Rakennamme lapsiystävällistä yhteiskuntaa. Puolustamme lapsen oikeuksia, tuomme esille lasten, nuorten ja vanhempien mielipiteitä ja vaikutamme perheitä koskevaan päätöksentekoon. Meitä kuunnellaan! MLL:n kannalla on väliä juuri siksi, että yhdessä meitä on monta.

Ylläpidämme yli 500 perhekahvilaa, jotka ovat vanhemmille helppoja paikkoja tulla hengähtämään ja löytämään muita lapsiperhearkea eläviä. Vertaistuki voi pelastaa arjen.

Järjestämme kaikille avoimia ja yleensä maksuttomia tapahtumia, retkiä, leirejä ja vertaisryhmiä. Esimerkiksi Terhokerhoissa eri sukupolvet kohtaavat leikin merkeissä. Avoimet ja helpot kohtaamisen paikat vähentävät yksinäisyyttä.

Koulutamme satoja tukihenkilöitä, kuten perhekummeja ja maahanmuuttajaäitien ystäviä, vanhempien ja perheiden tueksi. MLL:n kylämummit ja -vaarit tarjoavat aikaansa lapsille eri puolilla maata.

Ylläpidämme Lasten ja nuorten puhelinta, jossa kuunnellaan lapsia vuoden jokaisena päivänä. Viime vuonna vapaaehtoiset päivystäjät vastasivat yli 26 000 yhteydenottoon.

Tarjoamme Vanhempainpuhelimessa keskustelukumppanuutta kaikissa vanhemmuuden, lapsen kasvun ja kehitykseen liittyvissä asioissa. Vanhempainpuhelimen yhteydenotot lisääntyivät viime vuonna 25 prosenttia ja nyt niitä on vuodessa noin 1 400.

Kiitos, että kuulut joukkoon. Sinä mahdollistat kaiken tämän. Olet tehnyt hyvän päätöksen.

Ps. Haluatko olla yksi meistä? Tukija. Tekijä. Vaikuttaja. Monen hyvän mahdollistaja. Tulevaisuuden rakentaja. Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme!

Liity jäseneksi: mll.fi/jasenyys

Arja-Liisa Mauno

Järjestöpäällikkö (siirtynyt eläkkeelle 22.2.2021)