Suodata aiheen mukaan

Suodata keston mukaan

Suodata kohderyhmän mukaan

102. Tunne-evoluutio

Lämmitellään, luodaan ryhmään hauskaa tunnelmaa ja samalla suunnata ajatukset tunteisiin kivi-sakset-paperi-leikkiä varioivalla kilpailulla.
Katso tehtävä

103. Tunteiden sukulaiset

Tutustutaan tunnetta ilmaiseviin käsitteisiin sekä lisätään oppilaiden sanastoa, jolla kuvata omia tunteita parityöskentelyn avulla.
Katso tehtävä

104. Tunteet ja tilanteet

Harjoitellaan omien tunteiden tunnistamista pohtimalla eri paikkoihin liittyviä tunteita.
Katso tehtävä

105. Mitä tunsin eilen?

Huomataan erilaisten tunteiden suuri määrä sekä tunnistetaan ja nimetään omia tunteita itsenäisesti pohdiskellen ja ryhmäkeskustelulla.
Katso tehtävä

106. Hyvät ominaisuudet

Vahvistetaan itsetuntemusta ja ryhmähenkeä pohtimalla pienryhmissä jokaisen ryhmäläisen omia vahvuuksia ja ryhmän yhteisiä vahvuuksia.
Katso tehtävä

107. Elämän pelikortit

Vahvistetaan itsetuntemusta ja ryhmähenkeä vaihtelemalla ryhmäläisten kanssa ominaisuuksista kertovia kortteja. 
Katso tehtävä

108. Peili

Harjoitellaan toiseen ihmiseen keskittymistä, yhteistyötä, sanatonta viestintää ja toisen kohtaamista seuraamalla pareittain toisen liikkeitä peilikuvana.
Katso tehtävä

109. Katsekontakti

Tutustutaan ja vapautetaan tunnelmaa harjoitellen samalla toisen kohtaamista pareittain.
Katso tehtävä

110. Mielikuvia minusta

Vahvistetaan itsetuntoa kertomalla itsestä ja omasta persoonasta eri näkökulmista.
Katso tehtävä

111. Omakuva

Pohditaan omaa itseä ja itselle tärkeitä asioita valmiin monistepohjan avulla.
Katso tehtävä

112. Mielikuvamatka

Käsitellään empatiaa ja tukioppilaan mahdollisuutta myötäelää koulun muiden oppilaiden erilaisia tilanteita mielikuvaharjoituksen avulla.
Katso tehtävä

113. Omat tunteet

Pohtimaan tunnereaktioita ja niiden seurauksia esimerkkitilanteiden avulla.
Katso tehtävä

114. Toisen kunnioittaminen

Pohditaan yhdessä tai pienryhmissä, mitä kunnioittaminen on ja miten ottaa toiset huomioon.
Katso tehtävä

115. Soften-harjoitus

Harjoitellaan pareittain kuuntelemista ja huomataan kuuntelemisen merkitys sekä koetaan, miltä tuntuu tulla kuulluksi.
Katso tehtävä

117. Läsnäolon taito

Harjoitellaan sanatonta viestintää ja toisen kohtaamista piirissä tehtävän leikin avulla.
Katso tehtävä

118. Vuorovaikutustilanteita koulussa

Ideoidaan pienryhmissä erilaisia konkreettisia keinoja, joiden avulla tukioppilaat voivat lisätä koulun arkeen myönteistä vuorovaikutusta.
Katso tehtävä