Suodata aiheen mukaan

Suodata keston mukaan

Suodata kohderyhmän mukaan

108. Peili

Harjoitellaan toiseen ihmiseen keskittymistä, yhteistyötä, sanatonta viestintää ja toisen kohtaamista seuraamalla pareittain toisen liikkeitä peilikuvana.
Katso tehtävä

417. Yhteinen koulu, yhteinen netti - Mediataitoviikon oppituntimalli

5. ja 6. vuosiluokille suunnatulla oppitunnilla ja välitunti-ideoilla tuetaan kasvokkaisissa ja mediavälitteisissä kohtaamisissa tarvittavia media- ja vuorovaikutustaitoja sekä rakennetaan koulun yhteisöllisyyttä.
Katso tehtävä

801. Kaverilaulu

Keksitään ryhmälle kaveriaiheinen laulu, joka kuvastaa hyvää kaveruutta ja kaikkien mukaan ottamista.
Katso tehtävä

802. Kollaasi kaveruudesta

Pohditaan hyvää kaveruutta tekemällä kaveruudesta kollaasit ja mietitään mitä kuvat kertovat kaveruudesta.
Katso tehtävä

803. Hyvän kaverin tuntomerkit

Pohditaan hyvän kaverin tuntomerkkejä ja keskustellaan siitä, miten toimitaan silloin, jos hyvän kaveruuden tuntomerkit eivät toteudu.
Katso tehtävä

805. Ystävä hädässä

Pohditaan miten voi auttaa ja osoittaa empatiaa toiselle sarjakuvaharjoituksen avulla.
Katso tehtävä

806. Minä itse kaverina

Pohditaan omia vuorovaikutustaitoja kaverilauseiden avulla.
Katso tehtävä

808. Yksinäinen penkki

Kartoitetaan oman koulun paikkoja ja tilanteita, joissa voi tuntea itsensä yksinäiseksi. Pohditaan, mitä voi tehdä, jos näkee koulussa yksinäisiä oppilaita.
Katso tehtävä

811. Se, joka...

Herätellään pohtimaan toisten huomioimista toiminnallisen harjoituksen avulla.
Katso tehtävä

812. Aaltopahvikummioppilas

Tehdään kummioppilashahmot pahvista ja jutellaan, millainen on hyvä kummioppilas ja millaisia tekoja hyvä kummioppilas tekee.
Katso tehtävä

813. Kaikki samaan veneeseen

Pohditaan mitä kummioppilastoiminnassa voidaan tehdä, jottei kukaan jää koulussa yksin.
Katso tehtävä

815. Kuka vei open kynän?

Tutustutaan toisiin, harjoitellaan tuntemaan toisten nimiä ja ryhmäydytään.
Katso tehtävä

817. Parimoikkaukset

Harjoitellaan erilaisia moikkauksia ja mietitään samalla tervehtimisen merkitystä.
Katso tehtävä

818. Haastattelutehtävä

Harjoitellaan erilaisia moikkauksia ja mietitään samalla tervehtimisen merkitystä.
Katso tehtävä

819. Se tiesi mun nimen!

Jutellaan toisten huomioimisesta ja eläydytään sarjakuvan avulla toisen mielen maisemaan. Pohditaan moikkauksen ja pienten hyvien tekojen merkitystä.
Katso tehtävä

820. Tilannekortit

Pohditaan erilaisia yksinäisyyteen ja kiusaamiseen liittyviä tilanteita koulun arjessa ja mietitään, mitä itse voi tehdä tukeakseen muita.
Katso tehtävä