MLL:n palvelut kesän aikana

Tarkista kesämuistiostamme miten Mannerheimin Lastensuojeluliiton eri palvelut ovat avoinna lomakaudella.

MLL välittää lastenhoitajia myös kesäajaksi, mutta useimmat välityspisteet ovat heinäkuussa kiinni. Kesätauon ajallekin voi tilata hoitajan, mutta tilaus tulee tehdä ennen oman alueen välityspisteen kesätaukoa. Jos perheessänne on jo aiemmin käytetty MLL:n lastenhoitopalvelua, voi tutun hoitajan kanssa sopia hoidosta olemalla suoraan häneen yhteydessä, vaikka välityspiste on kiinni.

Hämeen piirin välityspiste on kesätauolla 9.–29.7.

Järvi-Suomen piirin välityspiste on kiinni koulutuksen vuoksi keskiviikon ja torstain to 6.–7.6. sekä kesätauolla 2.7.–27.7.

Kainuun piirin välityspiste on kiinni 2.–29.7.

Kymen piirin välityspiste on kesätauolla 9.–29.7.

Lapin piirin välityspiste on kiinni 22.6.–31.7.

Pohjanmaan piirin välityspiste on kesätauolla 9.–29.7.

Pohjois-Pohjanmaan välityspiste on kiinni 20.6.–6.8.

Satakunnan piirin välityspiste on kesällä auki arkisin kello 8–11, kiinni koulutuksen vuoksi keskiviikkona 30.5., lisäksi kiinni juhannusaattona 22.6.

Uudenmaan piirin välityspiste on kesätauolla 9.–29.7.

Varsinais-Suomen piirin välityspiste on kesällä auki arkisin kello 8–11, kiinni koulutuksen vuoksi torstaina 30.5., lisäksi kiinni juhannusaattona 22.6.

Lasten ja nuorten puhelin päivystää juhannuksena perjantaista sunnuntaihin 22.–24. kesäkuuta kello 14–17.  Juhannuksen jälkeisellä viikolla palvelussa siirrytään kesäaukioloaikaan. Puhelinnumerossa 116 111 vastataan 25.6.–12.8.2018 välisenä aikana joka päivä kello 17–20. Chat päivystää maanantaisin ja tiistaisin kello 17–20.

Vanhempainpuhelin, vanhempainnetin kirjepalvelu ja chat jäävät juhannusviikon torstain jälkeen kesätauolle. Auttavat puhelinpalvelut palaavat normaaleihin päivystysaikoihin maanantaina 13. elokuuta.

Jäsenpalvelu on kesätauolla 9.7-23.7.

Kesälomalla voi touhuta paljon muutakin kuin aktiviteettipuistoja, sirkuksia ja huvipuistoja. Lue Lapsemme-lehdessä julkaistut vinkit halpoihin huveihin. Myös Leikkipankista löytyy vastaus mitä tehtäis -kysymykseen. Kesällä muuten kannattaa kulkea paljain varpain, Lapsemme-lehden jutusta voi lukea miksi.

Yhdistysten toiminta hiljenee kesäksi, mutta joillain paikkakunnilla järjestään kesäkuun aikana vielä ohjelmaa. Tapahtumakalenterista löytyvät tiedot kesän menoista. Lisäksi Leikkipäivän sivulta voi tarkistaa, missä kaikkialla vielä leikitään, sillä Leikkipäivä-tempauksia järjestetään pitkälle kesäkuulle.

Monet yhdistykset ja piirit vuokraavat matkasänkyjä, turvaistuimia sekä lastenrattaita ja -vaunuja, joten kesälomareissulle ei välttämättä tarvitse ottaa omia mukana. Lisäksi yhdistyksillä on vuokrata kesäjuhlia varten muun muassa pomppulinnoja ja katoksia. Vuokrausmahdollisuudet voi tarkistaa oman alueen yhdistyksestä, jotka löytyvät yhdistyshaun kautta.