Nuorten keskustelupalsta ihmissuhteista

Miten laittaa välit poikki kaverin kanssa?

9.4.2017 klo 16:19:51
unicornwhale  
Moi, oon 14-vuotias tyttö ja mulla on ongelma. Viime vuonna oli hyvä kaveri yhen tytön kans. Se on nyt muuttunu ärsyttäväks ja se on yhtä hyvä koulussa kuin minä mikä ahistaa mua. Tosiaan en haluis enää olla tän henkilön kaveri. Mutta miten kerron sen? En voi mennä päin naamaa sanomaan että en haluu olla se kaveri! Toivottavasti autatte, oisin kiitollinen.

Re: Miten laittaa välit poikki kaverin kanssa?

13.4.2017 klo 15:02:39
Mazeeeee  
Millä tavalla henkilö ärsyttää sua? Ku oon ite samankaltasessa tilanteessa nii ois kiva tietää. Onko esimerkkejä?

13.4.2017 klo 15:08:38
Pinkunicorn  
Sun kannattee laittaa sille vaan viestii ihan suoraan ,jos et kasvotusten kehtaa. Paljon vaikeampaa se on tälle henkilölle jonka kaa laitat välit poikki. Se luultavasti huomaa että et oikein viihdy sen seurassa. Rohkeasti vaan niin ei veny liian pitkälle.

14.4.2017 klo 08:13:41
Kokemusta on  
Moikka. Suosittelen sua harkitsemaan vielä täyttä välien katkaisua, koska tein ite sen virheen noin.2 vuotta sitten täysin samoista syistä. Mun mielestä sä voisit vaikka pitää vähän etäisyyttä ja harventaa teidän yhdessä oloa ja etsiä uusia tuttavuuksia. Älä tee mitään harkitsematonta, koska mä menetin mun parhaan ystävän ja sen seurauksena muutkin.

Re: Re: Miten laittaa välit poikki kaverin kanssa?

19.4.2017 klo 21:55:52
unicornwhale  
Äh, vaikeaa kuvailla. Olen itse ollut aina hyvä koulussa ja luokan paras. Hän on yhtä hyvä kuin minä lukuaineissa. Ärsyttävää kun hän AINA kysyy minkä numeron sain kokeesta. Ennen vastasin hänelle. Enää en. Mua itteä alkaa ahistamaan jos en saa parempaa numeroa kuin hän. Joten en myöskään halua tietää hänen numeroitaan. Muutenkin kyseinen henkilö tulee viereen istumaan ja haluaa olla parini koulujutuissa. Enkä tahdo sanoa ei.

19.4.2017 klo 21:57:56
unicornwhale  
Tämä olisi vaihtoehto, mutta kyseisellä henkilöllä ei ole puhelinta. Vaikeaa myös tekee se että henkilöllä ei ole juurikaan muita kavereita joten hän turvautuu minuun.

19.4.2017 klo 21:59:31
unicornwhale  
Niin, olet kyllä oikeassa. Toisaalta olen pitänyt jo etäisyyttä ja uusia kavereita on, mutta henkilö ei vaan tajua etten tahdo olla hänen seurassaan.