Lasten ja nuorten puhelin

Kerro aikuiselle, jolla on aikaa kuunnella

Kaikenlaiset asiat, fiilikset ja tapahtumat kannattaa jakaa. Joko ihan läheisille ihmisille tai sitten hiukan kauempana olevalle. Puhuminen tai kirjoittaminen helpottaa kuitenkin oloa.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin ja netti ovat juuri sitä varten. Puheluihin, kirjeisiin ja chat-keskusteluihin vastaavat vaitiolovelvolliset, vapaaehtoiset aikuiset, joilla on aikaa kuunnella. Voit ottaa nimettömästi yhteyttä vuoden jokaisena päivänä missä tahansa asiassa. Meitä kiinnostaa, mitä sinulle kuuluu.

Lasten ja nuorten puhelin päivystää
numerossa 116 111

Voit soittaa lasten ja nuorten puhelimeen:
 
maanantaista perjantaihin kello 14-20 
lauantaista sunnuntaihin kello 17-20

Puhelu on sinulle täysin ilmainen eikä näy sinun puhelinlaskussasi. Puheluita ei myöskään nauhoiteta. 

 

Kirjeisiin vastataan kahden viikon sisällä

Kirjepalveluumme tulleisiin viesteihin vastaavat samat aikuiset päivystäjät kuin puhelimeenkin. Saat viestiisi vastaukseen kahden viikon sisällä.

Kirjepalveluun pääset tästä.

Ajoittain palvelussamme on valitettavasti ruuhkaa. Älä silloinkaan jää asiasi kanssa yksin! Soita silloin puhelimeemme tai tutustu Nuortennetin muihin sivuihin.

 

Chatissa vastataan kolmena iltana viikossa

Lasten ja nuorten chat on auki maanantaista keskiviikkoon klo 17-20. Chatissa päivystävät samat päivystäjät kuin Lasten ja nuorten puhelimessa.

Chat voi olla valitettavasti välillä ruuhkainen. Voit aina soittaa myös Lasten ja nuorten puhelimeen tai kirjoittaa nettikirjeen.

Chattiin pääset tästä.

 

 

 

Lue vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiiin Lasten ja nuorten puhelimesta.

Lue lisää Lasten ja nuorten puhelimen ja netin toiminnasta ja eettisistä periaatteista.

Anna palautetta Lasten ja nuorten puhelimen ja netin toiminnasta.