Nimetön

Hei! Kuulisin mielelläni miten muut alakoululuaisten vanhemmat suhtautuvat lapsensa sosiaalisen median asioihin ja kännykän käyttöön. Tyttäreni on 11v ja saa ihan luvallisesti olla WhatsAppissa, mutta vain sellaisissa ryhmissä, joissa on tuttuja,ei muissa ryhmissä. Olemme jutelleet, jos jossain ryhmässä jotakuta kiusataan tai puhutaan ikävästi, sellaisista ryhmistä pitää lähteä pois. Myös ryhmät, missä kiroillaan ym ei ole suotavia. Sellaisetkin ryhmät, joista tulee paljon ns turhia viestejä on syytä poistaa, tyttö turhautuu niihin itsekin.
Miten suhtaudutte Instagramiin? Itse hermoistuin eilen, kun tyttäreni oli kuitenkin mennyt instaan ja laittanut sinne omia kuvansa ja hyväksynyt seuraajakseen täysin tuntemattomia ihmisiä. Seuraajia oli jo yli 500…Pyysin sulkemaan tämän profiilin ja ottamaan käyttöönsä vain toisen profiilinsa (priva-profiili…), joka hänellä jo olikin, mihin oli hyväksynyt seuraajaksi vain kavereitaan. Ask-sivuston olen kokonaan kieltänyt. Samaten facebookiin vasta sitten, kun on 13 v. Instagramiin taitaa kyllä myöskin olla se 13v ikäraja, vai onko jopa korkeampi…? Puhelinriippuvuus on jo nyt ihan tosiasia. Esimerkiksi mielestäni läksyihin ja mihinkään muuhunkaan asiaan ei keskitytä kunnolla, kun puhelin piipittää jatkuvasti viestejä. Jotka suurin osa on täysin hölynpölyä. Jos kuskaan tytärtäni ja hänen kaveriaan/kavereitaan jonnekin, niin takapenkillä voi olla hiljaista – kaikki näpyttelevät kännyköitään! Lapsenikin totesi jostain kaveristaan, että hänen kanssaan on tylsä olla, kun kokoajan vain seuraa kännykkäänsä, kun ovat yhdessä. Kuulisin mielelläni muiden suhtautumistapoja näihin asioihin ja minkälaisia rajoituksia ja sääntöjä olette näihin asioihin luoneet. Kiitos jo etukäteen!

Vastaa aiheeseen: 11v tytön somettelu ja kännykkäriippuvuus

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.