Jäsenyys

Kiitos, että olet MLL:n jäsen! MLL:n jäsenenä olet rakentamassa hyvää ja turvallista arkea lapsille ja perheille eri puolilla Suomea.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton 532 paikallisyhdistyksessä on yli 71 000 jäsentä.

Etkö vielä ole MLL:n jäsen?

MLL:n jäsenyys on helppo tapa osoittaa, että olet pienen puolella. Se on kannanotto lasten ja perheiden puolesta. MLL puolustaa lapsen oikeuksia, auttaa ja tukee perheitä arjessa, järjestää hauskaa tekemistä kaikenikäisille sekä tarjoaa mielekästä vapaaehtoistyötä lasten ja perheiden kanssa.

Jäsenenä kuulut valitsemaasi MLL:n paikallisyhdistykseen, joita on ympäri Suomea yli 500.

Liity jäseneksi

Oma MLL on MLL:n jäsenportaali. Oma MLL:ssä voit tulostaa tai tallentaa jäsenkorttisi, tutustua jäsenetuihisi sekä päivittää jäsentietosi.

Siirry Oma MLL -palveluun

Mannerheimin Lastensuojeluliiton jäsenenä olet oikeutettu lukuisiin jäsenetuihin. Tutustu rahanarvoisiin etuihisi.

Alta löydät tietoa MLL:n jäsenyydestä. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla yhteydessä jäsenpalveluun, jonka yhteystiedot löydät sivun lopusta.

Jäsen- ja yhteystietojen muuttaminen

Ilmoitathan meille, kun tietosi, kuten osoite tai puhelinnumero, muuttuvat.

Voit tarkistaa ja muuttaa jäsentietojasi sekä tulostaa jäsenkorttisi Oma MLL -jäsenportaalissa. Kirjautumiseen tarvitset jäsenrekisteriin ilmoittamasi sähköpostiosoitteen.

Päivitä jäsentiedot Oma MLL:ssä

Mikäli et pääse kirjautumaan Oma MLL:ään, voit ilmoittaa yhteystietojen muutoksesta lomakkeella.

Päivitä jäsentiedot lomakkeella

Miten voin lisätä tietoihini sähköpostiosoitteen?

Lisää sähköpostiosoite jäsentietoihisi, jotta voit tarkistaa jäsentietosi ja tulostaa jäsenkorttisi kätevästi verkosta.

Halutessasi saat lisäksi jäsenviestejä sähköpostiisi.

Lisää sähköpostiosoite

Miten voin vaihtaa paikallisyhdistystä?

Kun muutat paikkakunnalta tai kaupunginosasta toiseen, jäsenyytesi ei automaattisesti siirry uuteen paikallisyhdistykseen. Mikäli haluat vaihtaa paikallisyhdistystä, voit tehdä niin lähettämällä meille muutosilmoituksen.

Voit valita itse, mihin MLL:n paikallisyhdistykseen kuulut, joten voit halutessasi jatkaa myös vanhassa yhdistyksessäsi.

Jäsenmaksu on aina yhdistyskohtainen, joten vaihdettuasi yhdistystäsi lähetämme sinulle uuden yhdistyksen jäsenmaksulaskun.

Tee ilmoitus yhdistyksen vaihdosta

Jäsenyyden päättäminen

Voit päättää MLL:n jäsenyyden itse Oma MLL -jäsenportaalissa. Omat jäsentiedot -osiossa jäsenyyden voi merkitä päättymään heti tai kuluvan vuoden lopussa. Voit päättää myös perheesi muut jäsenyydet.

Päätä jäsenyys Oma MLL:ssä

Jos kirjautuminen Oma MLL:ään ei onnistu, voit päättää jäsenyytesi myös lomakkeella.

Päätä jäsenyys lomakkeella

Valitettavasti emme voi palauttaa jo maksettuja jäsenmaksuja.

MLL:n jäsenkortti

MLL:ssa on käytössä sähköinen jäsenkortti, jonka löydät Oma MLL -palvelusta. Voit tulostaa jäsenkortin tai näyttää sen puhelimeltasi.

Kortin saavat käyttöönsä kaikki jäsenmaksunsa maksaneet jäsenet, joilla on jäsenrekisterissä tiedossa sähköpostiosoite.

Siirry Oma MLL:ään

Mikäli tiedoissasi ei ole sähköpostia etkä siten pääse kirjautumaan Oma MLL:ään, saat paperisen jäsenkortin laskun yhteydessä. Voit lisätä sähköpostin tietoihisi täällä.

MLL on luopunut muovisista jäsenkorteista.

Miten voin liittää lapseni MLL:n jäseneksi?

Alle 15-vuotias lapsi voi huoltajan suostumuksella liittyä MLL:n jäseneksi. Lapsijäsenet (0–14-vuotiaat) ja nuorisojäsenet (15–17-vuotiaat) eivät maksa jäsenmaksua.

Lapsen voi liittää jäseneksi helpoiten verkkolomakkeella. Täytä jokaisesta perheenjäsenestä oma liittymislomake. Yhdistämme tiedot mahdollisiin jäsenrekisterissä oleviin perheenjäseniin osoitteen perusteella.

Liity jäseneksi -lomakkeelle

Mistä voin tarkistaa, olenko MLL:n jäsen?

MLL:n jäsenyys on voimassa toistaiseksi, joten jos olet liittynyt MLL:n jäseneksi ja maksanut jäsenmaksusi, on jäsenyytesi todennäköisesti voimassa.

Näet jäsentietosi Oma MLL:stä.

Mikäli et pysty kirjautumaan Oma MLL:ään, voit tiedustella jäsenyytesi statusta jäsenpalvelusta (yhteystiedot sivun lopussa).

Miten maksan MLL:n jäsenmaksun?

MLL:n jäsenmaksu laskutetaan kerran vuodessa. Laskutuskausi on kalenterivuosi (1.1.–31.12.).

Kukin yhdistys päättää oman jäsenmaksunsa. Tarkan summan näet Yhdistyshausta tai Oma MLL:stä. Tavanomainen jäsenmaksu on 25 euroa vuodessa.

Lapsi- ja nuorisojäsenet eivät maksa jäsenmaksua.