Avuton

Tyttäreni on sairas ja vaatii vielä paljon hoitoa. Täytettyään 18 hän alkoi juoda, hankkiutui seuraan joka käytti hyväksi häntä taloudellisesti hyväksi ja alkoi laiminlyödä koulua. Nyt hänellä on moniongelmainen poikaystävä, ja tyttäreni luistaa nyt myös oman terveyden hoidoista ja koulusta viettääkseen aikaa pojan kanssa. Ajanvietto on netflixiä ja nukkumista.Alaikäisenä homma pysyi jollakin tavalla kasassa, mutta nyt en voi enää tehdä mitään. Onko vanhemmalla muuta keinoa kuin katsoa kun lapsi tuhoaa tulevaisuutensa? Jotta edes keskusteluyhteys säilyisi, hänen toimiaan ei voi juurikaan kommentoida. Ns. järjen puhuminen ei auta, hän ei sitä noteeraa.

Oliivipuu

En tiedä millä paikkakunnalla asut mutta esim.täällä Vantaalla on semmoinen kuin etsivä nuorisotyö tiimi.
Otin heihin s.postilla yhteyttä ja sovittiin että he soittavat pojalleni(18v). Koska kyseessä on täys-ikäinen niin heidän keskustelu poikani kanssa on täysin luottamuksellista ja kahden keskistä. Lyhyt yhteenvetona kertoivat, että keskustelu käytiin hyvässä hengessä jne. Mitään suuria ja nopeita muutoksia ei voida odottaa/toovoa koska kyseessä aikuinen, joka saa tehdä(tai siis olla tekemättä yhtään mitään) mitä haluaa.
Ts.vanhempina emme voi muuta kuin sanallisesti ilmaista huolemme ja toivoa, että nuori ymmärtäisi ja ottaisi neuvomme tosissaan.

Voimia teille ja meille

Hei

Meillä ihan sama kuvio, tyttö 18 v. laukio alkaa luisumaan ja huono seura viemässä mukanaan. Ihan on kädetön olo katsoa kun huumeet ovat nyt tulleet kuvioon. Apua ei saa mistään…… koska tyttö on ns aikuinen. Oikeasti on paljon nuoremman tasolla, ollut aina ikäistään lapsellisempi mutta ei diagnoosia mistään. Kertokaa miten voisi tukea nuorta kun yhteiskuntaa ei kiinnosta.

huolestunuttt

Hei,

Sama tilanne meidän 17vuotiaalla, joka iän puolesta olisi vielä autettavissa ja lastensuojelun asiakkuus. muutti omilleen tuetusti, mutta huolena huumeet. Tästä on juteltu ja juteltu, mutta kukaan ei tunnu uskovan muuta kun nuorta itseään, jonka mielestä kaikki on hyvin. Yhteiskunta ei siis tunnu auttavan alaikäistäkään. Testit ovat liian kalliita kunnan näkökulmasta ja pitäisi sattua jotain vakavempaa, ennen kun puututtaisi ja sitten todennäköisesti on jo täysi-ikäinen.

Vastaa aiheeseen: 18 v tyttö luisuu huonoon seuraan

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.