Nimetön

Kertoisitteko, milloin aloitte epäillä Aspergeriä, saiko dg:n ja mitä sitten seurasi?
Erityisesti tyttöjen vanhempien vastauksista olisin kiinnostunut.

Hei
Parhaiten saat tukea ja kontakteja varmaan Asperger yhdistyksen kautta. http://personal.inet.fi/yhdistys/asy/
Autismin ja asprger- oireyhtymän kirjo on niin laaja, että juuri kahta samanlaista tapausta ei ole. Ota luottavaisin mielin yhteyttä lääkäriin. Tutkimusten jälkeen olette viisaampia ja voitte tukea lasta oikealla tavalla. Asperger- lapsista on kasvanut hjallisharkimoita ja muita menestyneitä ihmisiä.

Nimetön

Kiitos Sinulle! Tästä sivusta oli kyllä oikeasti apua.

Nimetön

Anteeksi – korjaus edelliseen: Hjallis Harkimolla on tietääkseni ADHD. Se on eri asia kuin aspergerin syndrooma.

Asperger-henkilöillä on usein vaikeuksia mm. sosiaalisen käyttäytymisen alueella. ADHD taas näkyy mm. ylivilkkautena ja keskittymiskyvyn puutteena.

Vertaistukea löytyy varmasti – autismin ja aspergerin kirjon ihmisiä on Suomessakin paljon, sekä lapsia että aikuisia.

Vastaa aiheeseen: Asperger lasten vanhempien kokemuksia

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.