Mammaliini

Miten suhtaudutte teininne kiroiluun ja vanhempien haukkumiseen? Minä loukkaannuin tänään siinä määrin, että otin puhelimen pois vuorokaudeksi. Kiusoittelin tytärtäni 15v aamiaispöydässä, kun hänellä oli fritsu. Sen seurauksena hän sanoi mm. Vitun horo. Ymmärsin, että tämä alue on hänelle arka paikka, mutta reaktio oli aikamoinen. Tässä yksinkertaistettu lopputulos. Onko teillä vanhempien haistatteluun mitään rajoja tai seuraamuksia? Minä koen, että jos en nyt olisi reagoinut rangaistuksella, hän jatkaa samaa rataa. Piti laittaa rajat ja stoppi tälle.

Mammamyös

Mielestäni toimit oikein, kun näytit, että teinisi sanat loukkasivat ja että moista käytöstä ei ainakaan kotona hyväksytä. Mikäli onnistut vielä kyselemään häneltä, missä ja kuka moisia nimityksiä käyttää, voisitte päästä puhumaan toisten haukkumisesta ja nimittelystä enemmänkin. Törkeä ja halventava kielenkäyttö tuntuu olevan ihan ok nuorten parissa mutta samalla herkkyys loukkaantua ja kokea itsensä ulkopuolelle jätetyksi saa aikaan surua ja muita pahoja tunteita. Rajat pitää laittaa ja hyvä jos tepsi.

Vastaa aiheeseen: Haistattelu vanhemmille ja seuraamus?

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.