Epätietoinen

Hei!
Meillä on menossa huoltajuusriita. Käräjäoikeudesta tuli päätös yhteishuoltajuudesta ja odotellaan jatkuuko hovissa
Nyt mietityttää toimeentulo oikeudenkäyntikulujen jälkeen.
Ajattelin kuitata kaikki oikeuden käyntikulut lopettamalla kuukausirahan sekä syntymäpäivä ja joululahjojen hankkimisen lapselle seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi jotta saan kulut kuitattua. Lapsi tästä tietysti huonolla tuulella.
En haluaisi lapselle pahaa mieltä mutta eipä tässä muuta voi

Alm

”Miten saada lapsi ymmärtämään että kaikki kulut mitä äitinsä aiheuttaa on poissa lapselta.”
No huh. Ettet vain rankaise lapsen kautta vanhempaa? Onko lapselle jotain hyötyä tuon ymmärtämisestä?
On varmaan muitakin tapoja, esimerkiksi karsia omistakin kuluistasi. Kymmenen vuoden päästä niitä kuluja nyt tuskin on enää maksettavana.

mummi

Hei vaan,

syytätkö nyt teidän eroon liittyvistä tapahtumista , etenkin siitä aiheutuvista kuluista x-puolisoasi ja unohdat, että teidän suhteenne on ollut alunperinkin kahden kauppa ja molemmilla on ollut ja on edelleen vastuu suhteen onnistumisesta/ epäonnistumisesta, tuntuipa se nyt miltä tuntuu ja oli se kumpi tahansa, joka nyt sitä eroa alkoi ensin haluamaan. Eli älä syyllistä x-kumppaniasi ja käytä syytöstä sen oikeuttamiseen, että sotket lapset (viattomat) tähän soppaan ja teet äidistä syyllisen siihen, että maksatat kulut lapsilla. Ei tässä tapahdu lasten paras, vaan saat vielä lapsetkin kärsimään A) että et muista heitä jouluna/ merkkipäivinä etc, B) syytät siitä heidän äitiään ja esität itse viatonta uhria, C) sotket äidin ja lasten välejä, D) pilaat ja huononnat välejäsi x- vaimoon. Lopputulos on, että säästät rahaa vähäsen väärällä tavalla ja aiheutat lapsille ja x- vaimollesi mielipahaa ja surua. Kenen parasta sinä ajattelet? Pois syyllistys ja kosto, ole reilu ja tasapainoen x-kumppani ja hyvä isä sen sijaan, että lähdet tollaiselle kosto- syyllistys-polulle, mille ilmeisesti olet lähdössä säästääksesi muutaman euron. Kumma kun monille miehille se raha on eron jälkeen tärkein asia, ei sitten millään maksettaisi omille lapsille mitään.

Ryhdisty ja ole mies!!!!

Epätietoinen

Hei!
Kiitokset vastauksista.
Tarkennan hieman asiaa.
En ole katkera tai syytä toista vanhempaa erosta.
Olen enemmän katkera tästä huoltajuus-asian sopimisesta.
On yritetty sopua lastenvalvojalla, sosiaalitoimessa ja ennen oikeudenkäyntiä olevassa sovittelussa. Toinen puoli ei suostu mihinkään näistä, joten jäljelle jää käräjöinti.
Ex-puoliso saa ilmaisen oikeusavustajan sossun kautta, itselle oikeudenkäynti kulut 4500€.
Tällä hetkellä ex puoliso valittamassa hovioikeuteen. Jos lupa sinne tulee niin ei ole enään varaa ottaa asianajajaa.
Rahat muutenkin tiukilla.
Ekassa vastauksessa oli kysymys että rankaisenko vanhempaa lapsen kautta niin vastaus on kyllä.
Saakoon hän sitten vuorostaan antaa kuukausirahat lapselle ja tavarat niin tulee pientä kustannusvaikutusta sinnekkin päähän kun hänelle käräjöinti on täysin ilmaista.
Koen tämän asian kiusantekona toiselta puolelta ja yhteiskunnallisesti vääränä että toinen osapuoli on aina se maksaja.
Elatusmaksut olen hoitanut aina joka kuun alussa ja lapsilisät menevät äidille.
Ei ihan hirveästi motivoi käydä töissä kun kun toinen saa samat rahat tekemättä mitään ja itse päätyy maksamaan kaiken omasta pussista. Hermo koko ajan pinnassa.
Ei tällä omalla toiminnalla kyllä välejä lapseen paranneta mutta en tiedä mitä muuta tehdä. Itsekkin pahalla tuulella ja ketuttaa koko ajan.

Vastaa aiheeseen: Huoltajuusriidankulut

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.