Nimetön

Minulla on 13- ja 15-vuotiaat lapset, tyttö ja poika. Asun heidän kanssaa yksin, eikä tukiverkostoa ympärillämme juuri ole. Murrosiän haasteita on riittänyt ja riittänee eteenkinpäin.
Vinkatkaa miten saa itsensä käskyttämisen loppumaan tai ainakin vähenemään. Eli joudun lukemattomia kertoja pyytämään jotain asiaa ennen kuin se tapahtuu tai ei tapahdu ollenkaan. Tähän alan väsyä, enkä ymmärrä miten tilanteessa pitäisi toimia.

Nimetön

Hei
Ehdotan, että pidät perhekokouksen lastesi kanssa ja sovitte, mitkä kotityöt kullekin kuuluvat ja milloin ne on tehtävä. Samalla sovitte myös seuraukset laiminlyönneistä esim. viikkorahan tai ruutuajan menetys, kotiintuloajan aikaistus jne. Sopimuksen voi tehdä ihan kirjallisena ja nimet alle. Sinun ikäväksi hommaksesi vanhempana lankeaa seuraamusten täytäntöön paneminen. Joudut olemaan tiukkana, mutta olen varma, että kannattaa kokeilla. Yleensä tämä on toiminut, joskus voi mennä vähän pitempi aika ennenkuin tepsii. Kärsivällisyyttä siis. Olen varma, että onnistut ja väsymyksesi heittää!

Vastaa aiheeseen: Itsensä käskyttäminen

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.