Nimetön

Miten olette vanhempina menetelleet lapsen kanssa jolla on korostunut jännityshakuisuus, vai onko tämä sitä? Lapsi katselee luvatta tilaisuuden tullen internetistä kauhu/jännitysleffoja K16-K12. Ongelma on katselua seuraavat luonnolliset pelkoreaktiot, öitä ei nukuta eikä kerroksesta toiseen siirytä ilman seuraa. Tätä on jatkunut kuitenkin jo monta vuotta ja lapsi on vasta 11. Välillä on tietysti vähän rauhallisempaa. Vanhempina emme ole antaneet lupaa leffojen katsomiseen ja olemme tehneet asian selväksi myös käytänön tasolla aikarajoitukset ja tunnukset netissä. Kokeilimme kyllä kerran katsoa yksi K12 leffa yhdessä, eikä tulokset olleet sen paremmat ja samalla pohdittiin kuinka taitavasti leffoja osataan tehdä (pilattiin tunnelmaa).
Olen todella neuvoton mitä tässä enää voi tehdä?! Tynnyrissä ei voi lasta kasvattaa ja kaikkea menoa kieltää ja kiusausta on todella vaikea välttää.
Niin kai tämä kuuluu kehitykseen kokeilla rajojaan näissä jännitys-asioissa mutta alkaa olla sietokyvyn rajoissa näin vanhempana jälkiseuraamusten kanssa…
Kaikenlaiset kertomukset ovat tervetulleita!

Nimetön

Minulla ei ole kokemusta jännityshakuisesta lapsesta, mutta meillä on käytössä internet-suojaus, jolla voi estää pääsyn luvattomaan sisältöön tai haluamilleen sivustoille (Norton online family on ihan ok). Ilmeisesti teillä ei vielä ole sellaista jolla voi estää sisältöä? Muitakin vastaavia löytyy. Ohessa linkki josta löytyy joitain vaihtoehtoja:

Ei kai tuohon oikein muuta ratkaisua ole kuin estää se sopimaton sisältö.

Vastaa aiheeseen: Jännityshakuisuus

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.