Äityli

Tyttö on kolmannella luokalla koulussa. Kavereita on mukavasti välitunnilla ja koulussa ja kotona on iloinen leikkivä lapsi. Kysymykseni onkin että miten muiden lapset on kavereiden kanssa koulun jälkeen?Tyttö leikkii naapurin saman ikäisen tytön kanssa ja muutamia kertoja on käynyt kutsuttu luokkalaisia tyttöjä leikkimässä. Minusta tuntuu että jos minä kutsun jonkun meille leikkimään kavereita on tullut mutta aika harvoin tyttö saa luokkakaverilta kutsua kylään:/. Tulee äitinä paha mieli kun toiset menevät toisten luo aika usein mutta ei meillä. Milloin pitää olla huolissaan?

isoäiti

minä olen kasvattanut yhden tyttären ja pidin peraattenani, että en koskaan laske miten tytöt naapurustossa kyläilivät toistensa luona. meille sai aina tulla kylään ja tytär sai aina kutsua kavereitaan meille ja ruoka-aikaan tarjosin ruoan , jos tiesin. ettei sille ollut esteitä. tytöt ovat hyvin herkkiä aistimaan äidin tunnelmia, joten hyvin realistinen suhtautuminen on parasta. voi sanoa ettei aina voi olla seuraa . meillä tytär oli seuraa vailla aina, joten monet keskustelut käytiin. mökille pyysin aina pari tyttöä mukaan, jolloin tilanne oli erilainen. lisäksi järjestin lasten teatterikäyntejä useammalle tytölle. tuli sitä ryhmäytymistä. tai pidettiin leipomislauantaita. myös pieniä retkiä voi järjestää, jolloin ei tule mitään kuluja. kun aikuinen ei pahoita mieltään niin lapsi oppii sen saman suhtautumisen. tein myös pieniä matkoja tyttäreni kavereiden kanssa. se oli kivaa itselle ja tytöille myös. tyttäreni ainoana lapsena kasvoi hyvin sosiaaliseksi ja oppi solmimaan uusia ystävyyssuhteita itse.

Vastaa aiheeseen: Kavereita koulun jälkeen

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.