Nimetön

Minulla 16-v ysiluokkalainen tyttö, joka ei ymmärrä kieltoja käyttää läppäriäni öisin. 5-6 krt. olen löytänyt tänä talvena tytön nukahtaneena läppärini kanssa. Tytön nukkumaanmeno on vaikeaa, klo 23 on pirteä kuin peipponen (omasta mielestään) odottaa kun vanhemmat nukahtavat jne.Sitten aloin laittaa läppäri piiloon, ettei olisi houkutusta käyttää sitä. Mutta nyt epätoivoni on suuri, tyttö löysi läppärini piilostani ja taas viime yönä läppäri löytyi hänen sängystään! Tähän saakka on ollut ymmärrystä ojentaa ja keskustella, mutta nyt palaa jo pinna. Tytöllä on diagnosoitu lukihäiriö, koulu sujuu kohtalaisesti ka 7,7 mutta alan jo pikku hiljaa uskoa, että kaikki ei ole päässä kohdallaan. Ikään kuin puhuttu käsky, kielto tai mikä muu ohje ei häntä tavoittaisi. Onko muita kohtalotovereita? En voi uskoa enää tytön lupauksia ”en enää” kun tiedän että seuraava repsahdus vain odottaa sopivaa tilaisuutta. Tätähän voi verrata tavallaan alkoholi- tai tupakkariipuvuuteen, homma ei ole enää hallinnassa.

Nimetön

Ehdotan, että laitat läppärin parempaan piiloon yöksi, itse otan läppärin 13 v pojaltani aina yöksi pois varmuuden maksimoimiseksi.
Läppäri lukolliseen kaappiin, tai minne vaan, mihin tyttö ei pääse käsiksi.
Meillä läppäri nukkuu kanssani samassa huoneessa, ja herään kyllä, jos huoneeseen tullaan rapistelemaan.
Jaksamista :)

Nimetön

Itse olen pohtinut oman poikani kohdalla samoin kuin aloittaja:
onko kaikki päässä kohdallaan.
Käytin psykologin testeissä ja niiden perusteella ei ongelmaa.

Itse olen päättänyt luopua kaikesta mediasta kotona:
tv pois
tietokone pois
kännykkä pois

Eikä vähäksi aikaa vaan lopullisesti.

En vain jaksa jänkätä vuosikymmenestä toiseen!

Nykynuorista on suuri osa todella fiksuja ja kivoja, valitettavasti oma poikani ei kuulu siihen ryhmään ja on hirveää, että ajattelen näin.

Nimetön

Meillä sovittiin ( eli vanhemmat päätti) että netin käyttö arkena loppuu klo 21. Silloin sammutan modeemista virran ja koneella ei enää olla. Kapinointiahan siitä on ajoittain ollut, mutta pääasiassa toimii. Viikonloppuisin saa olla sitten vähän myöhempään.

Nimetön

Piilota läppäri parempaan piiloon. Katkaise modeemista virta. Pistä läppäri tyynysi alle.
Tehkää selkeät pelisäännöt.Kello 21 ja kone menee kiinni. Jos ei onnistu niin konetta ei käytetä seuraavana päivänä.
Nuori ei ole tyhmä, hän on murrosiässä :-)
Tunnen äidin joka lähti töihin modeemi kainalossa. Jos ei hyvällä niin sitten järeämmät konstit käyttöön, eikö vain?

Nimetön

Minä olen kuljettanut jo hetken modeemia ja murrosikäisen kännykkää käsilaukussani. Niin hyvää piiloa eikä lukkokaappia löydy kotoa jossa ne pysyisivät poissa käytöstä. Onhan tämä tosi ahdistavaa, toisinaan naurattaa kun laukusta etsii esim kassalla kukkaroa kaiken tavaran seasta. Ajoittain mietin oliko antamani rangaistus öisestä toistuvasta viestittelystä liian rankka ja vaikea toteuttaa mutta muutakaan keinoa en keksinyt. Rangaistusta jäljellä vielä kuukausi. Minua on lahjottu, kiristetty, haukuttu, uhattu karkaamisella jne…

Vastaa aiheeseen: Kiistaa netin käytöstä öisin

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.