Nimetön

Poika ollut aina vilkas mutta herkkä ja empaattinen. Isän kanssa erottiin kun poika oli 7, asuimme silti samassa pihapiirissä vielä viime syksyyn asti, jolloin osti uuden talon uuden naisystävänsä kanssa suht läheltä. Isällä alokoholiongelma, hyvä työpaikka kuitenkin.
Nyt on selvinnyt fb:n kautta että poika on kokeillut tupakkaa ja ilmeisesti myös alkoholia, jota oli varastanut isältään syksyllä. Pummaa jämiä koulussa yms.
Pojan kanssa on puhuttu, tai hänelle on puhuttu, sulkeutuu eikä häneen meinaa saada kontaktia. Olen kertonut että en ole vihainen kokeilusta, olen huolissani että jää niihin koukkuun ja mihin se kaikki johtaa. Hän on tietoinen isän ja isänisän alkoholismista, mutta kuten moni nuori niin ajattelee että se on ihan eri asia.
Asumme maalla eikä kavereita lähellä. Eli on mentävä bussilla koulun jälkeen ja minä tai isä hakee illemmalla.Kaverit ovat vaihtuneet yläasteen aloittamisen jälkeen, on varsinkin yksi vuotta vanhempi tyttä joka on läheinen, vaikka hänellä onkin toinen poikaystävä. Tekstailevat paljon yms. poikani osti hänelle kalliin lahjakortin joululahjaksi, eli laittoi kaikki rahansa siihen. Epäilen että poikani on ihastutnut ja pelkään että tyttö ja sen kaverit käyttävät häntä hyväkseen.
Poika haluaisi olla yötä tämänä tyttökaverin luona, olen suostunut mikäli tytön vanhemmat ensin soittavat minulle tai saan numeron heille. Siitä kamala riita koska minä olen niin nolo, se jäi siihen. Nyt eilen hirveä riita kun tämä tyttö poikakavereineen sekä vielä yksi tyttö, olisivat tulossa meille yöksi vietettyään ensi illan jossain muualla. Sanoin että kaikki voivat viettää illan täällä, mutta riittää että lähin ystävä jää yöksi. Siitäkin hirveä riita nollasta sataan, vihaa minua joka haluan pilata hänen elämän jne.
Viikonloppuna pitäisi mennä hoitamaan ystävän taloa ja eläimiä kun ovat matkoilla, poika kieltäytyy tulemasta mukaan. Isä matkoilla joten sinnekään ei voi mennä.
Poika on nyt jotenkin tajunnut että en voi pakottaa häntä enää.
Koulussa suht ok, vaikka tullutkin palautetta myöhästymisestä sekä alueelta poistumisesta. Pojan on noustava viikolla klo 6 että ehtii bussiin, josta sitten välillä myöhästyy kun ei pääsy yli tai pistä vauhtia. Iltaisin puhelin ja tietokone pois klo 21 sänkyyn 22, viikonloppuisin vempaimet pois klo 23 mutta telkkaria saa katsoa myöhempään. Näistä asioista useasti huutoa ennen nukkumaan menoa, valvon usein öitä ja olen ihan koomassa seuraavana päivänä, niin väsy ja uupunut että ihan pahaa tekee.Pelottaa että menetän viimeisenkin kontaktin häneen, isänsä sulkeutui myös jos oli epämielyttäviä asioita.
Isä periaatteessa välittää nykyään (ei ollut tekemisissö muutamaan vuoteen)mutta ei halua olla ikävä pojalle, niin kauan kun poika vastaa niin kuin toivotaan sitä ei tarkisteta tms. Isällä alokoholia ja tupakkaa saatavilla, myös usein jonkun asteen kännissä kun poika siellä. Isä lupaillut aina kaikenlaista, mutta sitten jos ei satukaan huvittamaan niin sitten ei niitä pidä. Poika kokenut paljon pettymyksiä tämän suhteen.
En tiedä jaksanko vielä monta vuotta elää nuoren kanssa joka vihaa välillä niin paljon, ei tarvita kuin yksi väärä kysymys niin kilahtaa täysillä. Olen tehnyt selväksi että vihainen saa olla, mutta ei voi raivota miten sattuu. Vaikea hänellä pyytää anteeksi, paitsi jos haluaa jonkun poisotetun edun takaisin tms.
Yritin soittaa tänään MML:n puhelimeen, mutta se oli tietty suljettu.

Vastaa aiheeseen: Kontakti poikaan pian 14 v katoamassa

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.