Nimetön

Mikä avuksi, kun 1 v 8 kk lapseni ei viihdy muiden lasten seurassa vaan itkee jos joku toinen lapsi erehtyy äännähtelemään liian kovalla äänellä tai on muuten levoton. Esimerkiksi muskarissa lapsi vain haluaa pois ja on sylissä ja itkee. Haluaisin edes vähän totuttaa lapseni tapaamaan muitakin lapsia, mutta tämä alkaa jo olla aikuisille vähän rankkaa. Aikuisten suhteen lapsellani ei ole mitään ongelmaa, he kun eivät ole ”arvaamattomia”.

Nimetön

Onko hän aikaisemmin viihtynyt paremmin vai onko nyt ensimmäistä kertaa ryhmässä? Kokeile ensin 1 lapsen kanssa tai rauhassa sivummassa kivan lelun kanssa katsellen.

Nimetön

Vasta 3-vuotias lapsi pystyy oikeasti toimimaan jonkunlaisessa yhteistyössä muiden lasten kanssa. Kehitys vaan etenee sosiaalisten taitojen osalta niin hitaasti. Toivottavasti sinne muskariin ei olisi aina pakko mennä… Ehkä vuoden tai parin päästä uudelleen. Tsemppiä, anna lapsesi olla välillä omassa rauhassaan ja vaikka vain kuunnella ja katsella kun muut musisoivat :) Se voi olla lapsellesi aivan yhtä ihanaa!

Nimetön

Samaa mieltä ed. kanssa; Kokeilkaa myöhemmin uudelleen :) Meillä tyttö kohta 2v ja muiden lasten seurasta pitää hyvin vaihtelevasti, ja usein tykkää juuri katsella ja tarkkailla sivusta miten muut (isommat lapset) toimivat. kouluikäisenähän sitä vasta tarvitsee oikeasti olla valmis ryhmään ja onkin ihanaa että sitä saa rauhassa harjoitella.

Vastaa aiheeseen: Lapseni ei pidä muista lapsista

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.