Nimetön

Kaikki alkoi siitä, kun 13 vuotias tyttäreni tuli vakasti päihtyneenä kotiin. yritin selvittää mitä tytär oli vetänyt, enkä tiedä vieläkään sitä, ainakin viinaa oli mukana. vein hänen puhelimensa kun hän meni nukkumaan. yhtäkkiä kuulin naurua. juoksin huoneeseen ja löysin tyttäreni jonka kädessä oli viiltoja. hän naureskeli yksinään ja hoki ”haluan kuolla” kauhistuin kunnolla laitoin hänet nukkumaan ja odotin että hän sammuisi. luin koko yön hänen viestejänsä. sieltäkin selvisi ettei kysessä ollut eka kerta kun hän käyttää päihteitä. siellä oli viestejä jotka viittasivat jopa huumeisiin. aamulla puhuin tyttäreni kanssa ihan kunnolla. hän kertoi minulle että on kuullut jo pitkään jonkun miehen sortavan häntä, ja nähnyt paljon näkyjä. vanhoja viiltojälkikin on hänen kädessään paljon. hän on saanut jo pitkään kohtauksia. esimerkiksi hän on heittänyt siskoaan vasaralla, eikä muka muista siitä mitään. hän on aivan omituinen, itkee ja naureskelee itsekseen ilman syytä. hän menettää nykyään malttinsa hyvin pienestä. auttakaa minua, en tiedä mitä tehdä!

Nimetön

Hae ammattiapua heti esim. kouluterveydenhoitajan kautta, terveyskeskuksen tai suoraa mielenterveys toimistoon. Kouluterkkari on se joka voi ohjata ottamaan yhteyttä oikeaan suuntaan. Varaa aika. Lisää ohjeita saat varmasti, kun pääset ammattilaiselle kertomaan ongelman laadun ja vakavuuden. Me saimme asiat eteenpäin poikani viiltelyongelman kanssa. Eka aika oli heti samana päivänä kun soitin ja seuraava ensiviikolla. Solmuja mielensopukoissa ei saa hetkessä auki, mutta ainakin poikani tietää, että minä välitän ja teen kaikkeni hänen hyväksi.

Nimetön

Lapsesi tarvitsee pikaisesti apua, joten ota rohkeasti yhteyttä kouluterveydenhoitajaan, -lääkäriin, -psykologiin tai -kuraattoriin ja kerro huolesi. Voit ottaa yhteyttä myös suoraan kuntasi perheneuvolaan tai sosiaalitoimeen. Et tarvitse lupaa lapseltasi yhteydenottoon, mutta voit toki kertoa hänelle, että olet hyvin huolissasi hänestä ja aiot hakea apua. Kaikki ko. viranomaiset ovat vaitiolovelvollisia. Jos et saa apua heti ensimmäisestä paikasta, soita seuraavaan. Jaksamista ja voimia sinulle!

Nimetön

Hae apua lapsellesi, ja itsellesi. esim. nuorisoneuvolasta, luoetettavilta tahoilta kuten seurakunnalta, ystäväpiiriltäsi, vanhemmiltasi, mistä vain voit toivoa apua saavasi. omista karuista kokemuksista viisastuneena en suosittele turvautumista lastensuojeluun. koeta jaksaa, voimia sinulle ja tyttärellesi. hänellä on hätä, hän tarvitsee apua- ja pian.

Nimetön

Sinuna tekisin lastensuojeluilmoituksen ja vaatisin saada tyttö koulukotiin. Sieltä on saatu hyviä tulosksia lasten kasvatuksesta. Sieltä ei ainakaan joudu kadulle ja tulee koulukin käytyä ja ehkä järkeäkin päähän.

Nimetön

hei,nyt heti yhteys terveyskeskukseen ja sitä kautta nuorisopolille…kuulostaa jo sen verran pahalta että onnistukko kotikonstit enään…meidän nuori näki harhoja jonkin aikaa ja onneksi nuoremme suostui hoitoon ja on saanut apua. OIKESTI nyt apuja hakee…muistan kun nuoremme näki harhoja ja pelkäsi todella paljon oli nurkassa kyyryssä niin oli kyllä heti valmis lähtee sairaalaan ja siellä sai rahoittavia ja siitä sitten lähti pikkuhiljaa paraneminen..harhat kesti jonkin aikaa.

Vastaa aiheeseen: lapseni sairas?

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.