Nimetön

Hei!
Minulla 10v poika joka harrastanut jalkapalloa 5v lähtien. Mitkään leikit, pelit tai puuhat eivät ole oikein koskaan kiinnostaneet, kunnes löysi tuon lajin.
Kavereiden suhteen valikoiva ja ehkä aika omapäinenkin, kova kommaamaan ja jopa rasittavan kilpailuhenkinen, ei paras mahdollinen häviäjä. Asiasta on puhuttu mutta ei tunnu menevän jakeluun.

No, kyseessä on jokatapauksessa tosi mukava seurakumppani ja hauska poika, kun vaan uskaltaisi näyttää tämän puolen itsestään.

Kavereita ei kamalasti ole – seuraa saa jos soittaa puhelimen läpi. Sydänystävää tms. kaverikööriä ei ole vielä saanut, mutta olen toiveikas ja jatkan rohkaisemista. Kyllä se sieltä tulee kun jaksaa yrittää ja näyttäytyä omana itsenään, ja ehkä kun menee vähän itseensäkin tietyissä asioissa.

Onkos muilla samanlaisia kokemuksia?

Nimetön

Oma poikani on nyt 9v. Sellainen yksilölajien harrastaja, joka ei osaa eikä tykkää olla isossa porukassa eikä välitä joukkelajeista, jalkapallosta varsinkaan. Eipä kiinnosta sähly, ei jääkiekko, ei edes luistelu. Koulussa välitunnilla luokan pojat pelaavat jalkapalloa. Poika on muutaman kerran päässyt pihan muiden lasten porukkaan leikkimään jotain purkkihippaa tms. mutta häntä ei tulla erikseen hakemaan mukaan. Pääsee kyllä, jos hoksaa mennä ulos samaan aikaan kun siellä muut lapset ovat. Hänellä on vain yksi hyvä kaveri ja jos tuo kaveri on välitunnilla jonkun muun kanssa tai ei ole koulussa, oma poikani on yksin. Hän ei tavannut ketään toista, kenen kanssa tulisi toimeen, tai kuka huolisi olla hänen kanssaan, tai kuka olisi samanlainen kuin hän, ettei välitä joukkulajeista ja jalkapallosta.

Nyt selvisi, että poikaa kiusataan koulussa. Joka päivä. On ollut myös fyysistä päällekäymistä.

En odota, että lapseni muuttuisi jonkin ison jätkäköörin jäseneksi. Mutta tottakai toivoisin, että hän saisi muitakin kavereita kuin vain tämä yhden.

Ongelma on, ettei hän saa luokaltaan ketään muuta kaveria, koska on kiusaamisen kohteena, eikä kukaan halua olla sellaisen kaveri, jota kiusataan. Poika aloitti tässä luokassa kesken edellisen lukuvuoden ja häntä on siitä lähtien kiusattu.
keskustelut kiusaajien ja opettajan kanssa auttavat hetkeksi mutta tilanne palautuu kiusaamiseksi vähän ajan päästä uudelleem. Näin hän sanoi itse.

Vastaa aiheeseen: Missä on poikani 10v kaverikööri!

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.