Kuu

Mieheni ei halua lapsia. Ei ainakaan biologisia, mutta mieluusti ei lainkaan, sillä maailma on niin kurja paikka. Ymmärrän häntä, mutta itse en tiedä mitä haluan. Miestä ahdistaa, etten tiedä. Ymmärrettävästi, sillä jos haluaisin, olisi meidän erottava. Itseäni asia vaivaa yllättävän vähän, vaikka olen jo 33. Ajattelen, että asia selkeytyy tai sitten ei. Olen onnellinen ilman lasta tai ilman miestäkin, joten en koe asiasta suurta stressiä, vaikka se välillä mietityttää kin. Vaikeinta ehkä on se, että kun mies on niin varma omasta kannastaan, on hänen kanssa miltei mahdoton puhua asiasta neutraaliin sävyyn.

Hmmn

Vaikea paikka kun toisella on vahva näkemys. Itse etsii vasta omaa paikkaansa ja ajatuksiaan. Naiselle seinä tulee vastaan helpommin kuin miehillä… naisella aika loppuu jossain vaiheessa. Maailma on julma ja vaikea paikka… olen melko varma että näin ovat myös isovanhempamme joskus ajatelleet. Muuttuva maailma on liikaa. Onko tämä miete vastaan vai myötä, en tiedä. Itsekin mietin jatkuvasti. Nauttiakko omasta olemisesta ja vapaudesta vai halutakko pieni jälkeläinen joka on itsestä riippuvainen. Mietin miksi haluan tai tahdon? Itsekkäistä vai epäitsekkäistä syistä? Haluanko seuraa, jonkun joka tarvitsee, joka on läsnä vai tuoda maailmaan jotain parempaa itsestä erillistä. Olenko onnellinen ilman tai jäänkö katumaan jos en koe vanhemmuutta. Tämä on vaikeaa. Kadunko hankkimista vai hankkimatta jättöä.

Keskustelun tärkeys

Vaikeinta on kun ei tiesä missä itse seisoo. Kun tpisella on vankka mielipide ja itse voi joko mennä mukana tai haluta muuta. Vaikeinta on miettiä mikä on itseä varten ja milä toista. Pahinta on pelätä että tekee väärän valinnan.

Carrowfan

Itselläni on vähän sama tilanne, mies on 12 vuotta vanhempi ja haluaa lapsia kun taas itse 23v opiskelijana sekä ADHD:n kanssa miettii et mitäs helvettiä minä nyt teen. Väärän valinnan pelko on juuri sellaista niin sitä minua itseäni, jos päätän että en halua lapsia, menetän parisuhteen jos päätän että haluan lapsia, saan pitää parisuhteeni sekä asuntoni. Olisi helpompaa käyttäytyä niin että joo haluan lapsia everyting is fine jne jolloin kaikki olisi hyvin, mutta en tiedä sietäisikö sitä huutavaa lasta seuraavat 20 vuotta.

Vastaa aiheeseen: Mitä haluan?

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.