Väsynyt äiti

Meillä on nyt 16-vuotias teinityttö, jonka käytökseen olen todella kyllästynyt. Ennen kiltistä ja sääntöjä noudattavasta tytöstä on muuttunut välinpitämätön ja huono käytöksinen.. Valehtelee, huutaa, varastaa rahaa, meluaa yöllä eikä noudata (rentoja) kotiintuloaikojamme. Muutenkin tuntuu, että olen menettänyt ”kontaktin” koko lapseen :(

9lk lopussa tyttö joutui selvästi huonoon seuraan, jossa käytettiin päihteitä ja juotiin alkoholia. Ei mennyt kauaa kun meidänkin tyttö saapui humalassa kotiin… En ollut vihainen, mutta pyysin, ettei tyttö jatkaisi kyseisessä seurassa. Mun ymmärtääkseni tämä porukka kuitenkin jäi kesän loputtua.

Nyt viimeiset puoli vuotta on ollut vaihtelevaa. Välillä on mennyt tosi hyvin, mutta mukana on myös ollut kotoa karkailua ja paljon valehtelemista… Milloin tämmöinen käytös helpottaa?

Vastaa aiheeseen: Ongelmat teinin kanssa…

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.