Nimetön

mulla on 15v poika.Hänellä on kokoajan ollut kaikenlaista pientä.Muttei mitään maailman lopun meininkiä.Mutta nää normit varkaus,tupakat viinat.menot jne.Hän vaan nyt ,on jossain kaverillaan ollut viikon.Ei siis koulussa .Siitä tulee tiettyjä ongelmia nyt syys lk:della 120poissaoloa.En tiedä mitä tehdä.Olen kyllä yhteydessä häneen ,mutta kotiin ei tuu, eikä kouluun mene.Ajattelin vaikuttaa seuraavaksi henkilöön joka majoittaa ja ruokkii poikaani.Mutta miten ihmeessä saan kaverin kotiin..poliisillekko pitäs soittaa…lastensuojeluun vai mitä pitäs tehdä?kunnossa hän on ihan, mutta oppivelvollisuus pakkokun on.mitään syytä ei ole kun koulu on tylsää jne.kodissa ei vikaa..mutta ei tää näin voi mennä.

Nimetön

Kehottaisin ottamaan yhteyttä sosiaaliviranomaisiin. Poikasi ongelmat kannattaa selvittää pikimmiten. Hän on käsittääkseni oppivelvollisuuden alainen, ja vanhempien on pidettävä huolta asiasta. Tarvittaessa sosiaali- ja kouluviranomaisilta on saatava apua. Itse jouduin sijoittamaan lyhyeksi aikaa oman poikani 15-vuotiaana nuorikokotiin mm. alkoholin käytön ja huumekokeilujen vuoksi. Alkoholia hän nauttii vieläkin paljon ja mm. aggressiivisuutta on esiintynyt sen vuoksi. Mutta itse otin kaikkiin mahdollisiin paikkoihin yhteyttä ja sainkin apua. Ole aktiivinen, sillä nyt voit vielä vaikuttaa poikasi elämään, mutta normaali tuo tilanne ei ole. Poikasi tarvitsee rajat elämälleen ja ehkämyös muita aikuisia ympärilleen joksikin aikaa.

Nimetön

Älä jää yksin. Vaikka yhteydenotto viranomaisiin tuntuisi kuinka vaikealta, tee se itsesi ja poikasi edun takia. Meillä loppui juuri A-klinikan nuoriso-ohjaajan kotikäynnit. Kotikäynnin viimeisessä perheneuvvottelussa sain kuulla yllättäviä asioita. Nuoriso-ohjaaja kertoi, kuinka poikaa harmittaa aiheuttamansa mielipaha meille vanhemmille. Ehkä poikasikin on huolissaan sinun jaksamisesta ja yksinkertaisesti häpeää tulla luoksesi. Pojat vain eivät osaa jäsentää asioita, eivät oikeasti tiedä mikä mieltä painaa. Ammattitaitoinen nuoriso-ohjaaja auttaa poikaasi jäsentämään ajatuksia, avaa keskusteluyhteyden välillenne.
Ei sen puoleen. Sama vanha jatkuu; tupakointia, lääkesekoilua, viinaa. Mutta ehkä jonain päivänä tämä kaikki on kuin pahaa painajaisunta.

Nimetön

Sinun olisi saatava selville missä poika majailee, sillä eihän se ole oikein että joku pitää alaikäistä kotonaan ilman vanhempien lupaa. Lastensuojeluun kannattaa soittaa ei tuo ole normaalia.
Niin tein itsekin kun poikani oli ensimmäistä kertaa luvatta pois koulusta. Laittaisin ainakin oman poikani koulukotiin olen jo pyytänyt ennekuin on liian myöhäistä!
Minulla on 2 vuotta poikaasi nuorempi poika jolla oli syyslukukaudella samanverran poissaoloja, varastelee minulta rahaa, valehtelee, nimittelee ja on välinpitämätön koulunsa suhteen. Meillä on kai odotettavissa samanlaista kunhan oivaltaa että voi majoittua kavereiden luona. Kaverit ovat sekalaista seurakuntaa joskin ainakin ydellä kaverilla on sentään kotiintuloajat. Vähän arveluttaa mitä sitten seuraa kun poika lähtee omille teilleen.

Vastaa aiheeseen: poika

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.