Nimetön

Erosin miehestäni tuossa 2kk sitten.Väsyin katselemaan oluen tissuttelua joka ikinen vapaapäivä..monia muitakin asioita oli jotka saivat minut lähtemään.
Ollaan nyt käyty lastenvalvojalla kaksi kertaa..ensimmäisellä käynnillä saimme selväksi vain sen että meillä on yhteishuoltajuus.
Seuraavalla kerralla yritimme saada asioihin jotain järkeä mutta exäni keskittyi minun haukkumiseen. Hän haluaa että lapsemme on hänellä viikon ja minulla viikon…kuulostaa liian pitkälle ajalle kun kysymyksessä on reilu vuoden ikäinen pikkuihminen.
Minulle sopisi joka toinen viikonloppu sekä vaikka parinakin päivänä viikolla päivätapaamiset. Mielestäni siinä säilyy myös yhteys isään.
Ensimmäisellä lastenvalvojakäynnillä mies sanoi että se sopii että lapsi asuu luonani..vaan seuraavalla kerralla se ei käynytkään.
Nyt mies haluaa että lapsen osoite on hänen luonaan koska hänellä on omakotitalo.
Lapsi kuulemma voisi olla luonani samaan malliin kun nyttenkin. Ja hän ei minulta elatusmaksuja kuulemma vaatisi.
Meillä on seuraavaksi aika sovitteluun…ahdistaa.
Olen ollut äitiysloman jälkeen hoitovapaalla ja niin olin ajatellut olla kunnes lapsi täyttää 3 vuotta.Mutta jos mies saa lapsen osoitteen luokseen niin sittenhän hoitovapaani päättyy..Mies on itse yrittäjä ja tekee pitkää päivää.
Tiedän että lapsella olisi hyvä luonani,siskokin on täällä. Mutta voiko olla niin että mies saisi osoitteen itsensä luo?
vastaavasta en ole tietoa löytäny.

Nimetön

Hienoa, olette päättäneet yhteishuoltajuudesta. Seuraava askel on sitten lapsen asumisjärjestelyistä päättäminen. Et toki voi automaattisesti olettaa, että lapsi asuisi sinun luonasi. Isällä on yhtälainen oikeus lapseen, tässä tulisi ensisijaisesti miettiä mikä on lapsen kannalta parasta.Sanoit, että joka toinen viikonloppu sopisi sinulle jotta yhteys isäänkin säilyisi.Voisitko ajatella toisinpäin- joka toinen viikonloppu sinun luonasi jotta yhteys äitiin säilyisi? Mieti asiaa niinpäin.

Hän on vielä kovin pieni joten tuo viikko-viikko systeemi voi olla hankala, toisaalta ei se mahdotonkaan ole. Sinun työssäkäyntisi ei saa nyt olla kynnyskysymys:mietitte tätä ensisijaisesti LAPSEN kannalta.

Nimetön

Jäi mietityttämään että miten isä oli ajatellut järjestää lapsen hoidon, jos itse työssä? Vai ajatteliko että laittaa päiväkotiin/perhepäivähoitajalle? Kyllähän tuossa tilanteessa pitäisi miehenkin ymmärtää että äiti on lapselle paras hoitaja, eikä mikään tai kukaan suostu siihen että lapsi muuttaisi isälleen ja menisi hoidettavaksi kodin ulkopuolelle.. Toivottavasti saatte tilanteen selviämään. Tsemppiä ja voimia.

Nimetön

Itse ajattelen että kun kyseessä on nuin pieni lapsi niin ehdottomasti lapsi kuuluu kasvaa äidin luona ja isää tavata joka toinen viikonloppu sekä isä maksaisi ruokkoa omaan palkkaansa suhteutettuna. Näin myös tutu ympäristö säilyisi jossa lapsi on enimmäkseen kasvanut.

Alueelle ‘Perheen ihmissuhteet’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.