Mummo 67

Olen 3 aikuisen lapsen äiti ja jo mummi kun usealle lapselle.
Olemme paljon tekemisissä kaikkien kanssa ja minulla on mahdollisuus hoitaa halutessani lapsenlapsia.
Mutta.. aikuisten lasteni ollessa käymässä luonamme tunnen itseni tylsäksi ihmiseksi. En osaa keksiä mitään erityistä, enkä osaa jutella mitään erityistä.
Yleensä vain olemme, syömme ja kahvittelemme ja leikimme lastenlasten kanssa. Yleensä puhelin kääntyy useimmiten lapsenlapsi on🙂. Minulla on tunne että eivät jaksa seurassani kauaa😔
Kysymys onkin että pitäisikö edes olla jtn erityistä kun aikuiset tulevat perheineen.
Tiedän perheitä jotka viettävät yhteisiä illanistujaisia ym. Mutta minulta sellainen ei luonnistu.
Miten te muut olette asian. Mitä teette aikuisten lasten kanssa.

Äiti 51 v

Hei,
Ymmärrän sinua hyvin, sillä itselläni on aikuistuvat nuoret ja olen huomannut, että yhteisen tekemisen eteen täytyy nyt tehdä eri asioita kuin aikaisemmin, silloin kun lapset olivat pieniä ja pienet asiat riittivät.
-se, että tehdään yhdessä jotain ennen kahvipöytään menoa. Esim kävelylenkki, 20 min luistelu, keilaus, pienet pihatalkoot, jokainen maalaa pienen akvarellitaulun ihan vain paperille ( ei tarvitse mitään hienouksia) tai lautapeli/korttipeli.
Tekemisen yhteydessä on joskus helpompi löytää puhumistakin, kun ympäristö muuttuu.

Juttelun aiheet monesti lisääntyvät, jos seuraa hieman uutisia ja vaikka ennen tapaamista etsii lehdestä, netistä tai tv:sta muutaman mukavan jutun, mitä maailmalla on tapahtunut. Niistä voi sitten kertoilla sopivissa tilanteissa. Ja kysellä tietysti aikuisten sekä lapsien kuulumisia.

Uudet tavat vievät aikaa muuttuakseen…

Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle hieman hyötyä!
Tsemppiä!

Vastaa aiheeseen: Tylsä äiti aikuisille lapsille?

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.