Nimetön

Tyttäreni luokalla ei ole montaakaan tyttöä ja he ovat jakaantuneet porukoihin.Tyttärelläni on kaksi parempaa ystävää, jotka eivät oikein pidä toisistaan Kolmen tytön kopla on muutenkin ihan haastava. Tyttäreni on alkanut tekemään hölmöilyjä enemmän tämän toisen tytön seurassa. Oma tyttöni on myös aika impulsiivinen. Olen keskustellut tyttöni kanssa, mutta en haluaisi kieltää häntä olemasta tämän tytön kanssa. Pelkään kuitenkin, että tästä ei hyvää seuraa.

Onko muilla kokemuksia?

Nimetön

Hei! Hyvä, että olet keskustellut tyttäresi kanssa asiasta. Kaverit vaihtuvat varmasti useinkin alakouluiässä. Mitä tulee hölmöilyihin jonkun tietyn kaverin kanssa, niin siitä olisi hyvä puhua myös hänen vanhempiensa kanssa. Olet oikeassa, kun et halua kieltää tytärtäsi olemasta tämän kaverin kanssa. Hölmöilyjen sijaan he voisivat keksiä jotakin järkevämpääkin tekemistä, jos muuten ovat hyviä kavereita. Tietysti, jos tilanne kärjistyy ja menee mahdottomuuksiin tämän tietyn tyttökaverin kanssa, niin jonkin mittainen aikalisä voisi olla paikallaan siinä tapauksessa.

Alueelle ‘Elämää alakouluikäisen kanssa’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.