Nimetön

Olen eronnut kolmen eri-ikäisen lapsen äiti ja nyt uudessa parisuhteessa. Uusi mieheni toivoo yhteistä vauvaa. Olen tosi epävarma. Onko kenelläkään kokemuksia? Vanhin lapseni on kiukutteleva murkku, nuorin 7-vuotias. Olen 38 itse, pitäisi päättää aika pian mitä haluaa.
Toisaalta ymmärrän miestäni, mutta samalla pelkään että vauva jäisi minun hoidettavakseni, ja isommat olisivat hyvin mustasukkaisia.

Nimetön

Hei,

Uusi parisuhde tuo monesti eteen mahdollisuuden/toiveen yhteisestä biologisesta lapsesta. Tässä tilanteessa on aina otettava huomioon se että kummankin vanhemman on sitouduttava asiaan sillä uuden perheenjäsenen syntyminen on hyvin pitkäaikainen ja vaativa vastuu.

Sinulla on kolme lasta edellisestä avioliitostasi ja uusi miesystävä. Uuden perheenjäsenen hankkimisen esteenä ei saa olla mahdollinen vanhempien lasten mustasukkaisuus eikä sen syynä se että vain uusi miehesi sitä edellyttää.

Jos sinusta tuntuu että tuntemuksesi ovat hyvin sekavat, listaa vaikka paperille sekä hyvät puolet että huolenaiheesi tähän asiaan liittyen. Listaa nämä seikat kahdelle eri paperille/liuskalle. Sitä kautta pystyt hahmottamaan tunteesi tarkemmin ja pystyt keskustelemaan asiasta vielä syvällisemmin miesystäväsi kanssa.

Toivon teille kaikkea hyvää nykyisen perheen ja mahdollisen tulevan perheenjäsen myötä!

Alueelle ‘Perheen ihmissuhteet’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.