Nimetön

13-vuotias tyttäreni on viestitellyt kaverinsa 20-vuotiaan isoveljen kanssa. Tyttäreni itse teki aloitteen pyytämällä ks. isoveljeä kaverikseen facebookissa. Kysyin tyttäreltäni syytä tähän ja sanoi,että useat muutkin heidän luokallaan ovat tämän isoveljen kavereita facessa. Lisäksi tyttäreni kavereineen viettävät usein aikaa tämän pojan luona,jonka isoveljestä on kyse.Kyseinen isoveli asuu edelleen myös kotona,ja viettää aikaa näiden pikkuveljensä kavereiden seurassa.
Tyttäreni itse kertoi tästä viestittelystä,koska viestittelyyn ja isoveljen käytökseen oli hänen mielestään tullut ”epämukava” sävy. Tyttäreni luvalla tarkistin viestiketjut,mutta mitään suoraa sopimatonta en havainnut. Tyttäreni kertoi,että heidän ollessa kaverinsa luona,kyseinen isoveli saattaa laittaa kättä selälle,tökkiä kylkeen ja muutenkin tulla ”liian lähelle”, vaikka pyytäisi,ettei hän näin toimisi.
Viesteissä oli erikoista,että tuon ikäinen MIES on kiinnostunut 13-vuotiaan asioista,ihastuksista jne. Ja sellainen luottamuksen rakentamisenbpyrkimys mielestäni välittyi.
Tyttäreni on poistanut ks. isoveljen kavereistaan,eikä ole käynyt heidän luonaan koko kesänä. Tytärtäni kuitenkin jännittää koulun alku,luokallaan on tämä pikkuveli ja luokkakaverit viettävät aikaa usein tämän pikkuveljen (ja isoveljen) kotona.Hän ei haluaisi jäädä paitsioon vain koska ei halua olla tekemisessä tämän isoveljen kanssa. Miten tässä tulisi toimia? Ja eikö ole hieman kyseenalaista parikymppisen miehen ajanvietto ja kiinnostus 13-vuotiaisiin?
Myös tyttäreni ystävä on voestitellyt tämän isoveljen kanssa,ja hänen vanhempansa eivät tiedä tästä.

Vastaa aiheeseen: Viestittely kaverin isoveljen kanssa

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.