Nimetön

Hei,onko kellään muilla kokemusta yöllä liikkuvista täysi-ikäisistä.19-vuotias lapsemme kun liikkuu ja kyydittää kavereitaan autollaan yö kaudet.Kaverit maksaa bensat ja istuu kyydissä ,epäilen että käyttävät myös alkoholia istuessaan.Lapsemme asuu vielä kotona ja tällä hetkellä ei ole työssä.Olen huolissani kun ei tiedä koska tulee kotia,usein on tullut vasta aamu yöllä.Mitä voin tehdä täysi-ikäiselle kun kotiarestiinkaan ei voi enää tuon ikäistä laittaa?Seuraavana päivänä herätään vasta noin klo 14.00-15.00.Taas sama rumpa seuraavana päivänä jatkuu.päivät nukutaan ,yöt valvotaan.Aikasemmin lapsella oli kotiin tulo ajat ja noudatti niitä kyllä hyvin.Nyt ihankun jokin myöhänen uhma olisi tullu.Mikä avuksi,onko kenelläkään jotain neuvoa?

Nimetön

Omakohtaista kokemusta ei ole tuon ikäisestä. Mutta ekana tulisi mieleen että parempi kun kyyditsee muita eikä itse juopottele tms. Toivottavasti ei myöskään ole yllytyshullu, tarkoitan sitä ettei kaahaa ylinopeutta toisten käskystä.
Mielestäni tuo on kai ihan ok ajanviettoa viikonloppuisin. Mutta keskellä viikkoa pitäisi keksiä muuta tekemistä.
”Ostaako” hän kavereiden suosiota suostumalla kuskaamaan heitä?
Onko muita kavereita tai harrastuksia?

Nimetön

Meillä on kohta 19 v poika ja voin sanoa että ainakin kuulostaa normaalilta tuonikäisten ajanvietteeltä. Tuttavapiirissä myös samaa ilmiötä liikkeellä. Tärkeintä on että kuski päihteetön ja järki mukana muutenkin. Ja kun muistelen omaa nuoruuttani pikkukaupungissa niin samanlaiset kuviot olivat jo tuolloin. Maailma on aina ”vaarojen karikko” kuten eräässä laulussa hyvin sanotaan, eli pahoja asioita tapahtuu ja nuoret ja me aikuisetkin tehdään virheitä ja mokaillaan. Älä siis ennakkoon murehdi suotta mitä ehkä voisi tapahtua jne. Päivärytmiin tulisi varmaan korjausta jos hän opiskelisi tai kävisi työssä. Jonkin aikaa nuoren miehen hengailua ja vapauden huumaa voi varmaan katsella, mutta jatkossa olisi kai hyvä kiinnittyä johonkin, voisiko esim. asepalvelus olla sellainen asia?

Nimetön

Oma äiti on kanssa huolissaan, jos oon yli puolenyön kaupungilla. Kuitenkin me ainakin sovittiin, että saan olla yön poissa, kunhan on auto mukana eli joko ite ajamassa tai kaverin kyydissä (se pelkää raiskaajia). Mutta olisi hyvin epäreilua sulkea sisälle, olen kuitenkin jo sen verran vanha, että kyllä pitää olla oikeus mennä ja tulla miten haluaa. Ainakin kun olen tälläinen kiltti, joka ei koskaan ole tehnyt mitään tyhmää, eikä kertaakaan pettänyt vanhempien luottamusta.

Mitä, jos määräät lapsesi siivoamaan kotona, vuokraksi ilmaisesta asumisesta. Esimerkiksi, että keittiö pitää olla aina tiptop, kun tulet töistä. Ja vaikka pyykit hänen vastuulleen, kerta on vain kotona. Saa jotain tekemistä ja sinä maksua täysi-ikäisen elättämisestä (enemmän vapaa-aikaa). Muuten en näe mitään ongelmaa myöhäisessä päivärytmissä. Toki noi muutkin on oikeassa.

Nimetön

Tyttö on tällä hetkellä työssä(määrä aikaisuus).Kiitos järkevästä kommentistasi.Mielestäni saisi myös korvata kotityöllä, kun tyttö saa vielä asua kotona ja äitinä pesen pyykit,ruoan saa myös kotoa.Itsekkin silloin muinoin jouduin maksamaan kotiin palkasta heti kun menin töihin.

Nimetön

Nyt tyttö on työssä ja rytmi on jokseenkin palannut,mutta vapaapäivät menee samaa rataa kun ennenkin,sitä yö elämää.Nyt niinkin päin että kuski vaihtuu ja tyttö istuu kyydissä myös.Huolestuttaa vaan ,että ei tulisi vaan mitää alkoholi ongelmaa kun kaverit juo ja itsekkin täytyy alkaa kokeilemaan?

Nimetön

Voi olla että tyttö hakee kavereiden suosiota,sillä että suostuu kuskiksi ja sitä kautta saa suosion.Hirvittää vaan ettei joudu ”väärille teille”.Nyt on työssä(sijaisuus),mutta vapaat meneet samaa rataa ja niinkin että tyttö hengailee kavereiden kanssa myös muuten,ei kuskin roolissa.

Vastaa aiheeseen: Yö liikkumiset

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.