Lapset ensin -keräyksellä tukea MLL:n paikallistoimintaan

Mannerheimin Lastensuojeluliiton perinteinen kevätkeräys alkaa jälleen 1. huhtikuuta. Keräyksen uusi nimi on Lapsen ensin. Paikallisyhdistykset keräävät Lapset ensin -keräyksellä varoja omaan toimintaansa. Lahjoituksen voi tehdä sujauttamalla kolikon lippaaseen tai lahjoittamalla keräystilille haluamansa summan.

Lapset ensin -keräyksellä MLL:n paikallisyhdistykset ja piirit keräävät varoja paikalliseen toimintaan. Lahjoituksilla mahdollistetaan muun muassa perhekahviloiden, kerhojen, retkien ja tapahtumien järjestäminen. Useissa yhdistyksissä keräysvaroja käytetään uusien toimintamuotojen kehittämiseen.

Yhdistykset ja piirit päättävät itsenäisesti, mihin keräysvaroja käytetään. Esimerkiksi MLL:n Varsinais-Suomen piirissä keräyksen tuotot kohdistetaan lasten ja nuorten yksinäisyyden ehkäisemiseen. Yksi toimintamuodoista on ennaltaehkäisevä Kaveritoiminta, jossa tehtävään koulutettu täysi-ikäinen vapaaehtoinen tapaa lasta tai nuorta pari kertaa kuukaudessa. Lahden yhdistyksessä on puolestaan päätetty kohdentaa tämänvuotinen keräystuotto kesäkuussa järjestettäviin 1 –3.-luokkalaisten kesäleireihin.

Aiemmin Kevätilo-nimisenä järjestetty Lapset ensin -keräys on lipaskeräys, johon voi osallistua myös lahjoittamalla sopivaksi katsoman summan MLL:n keräystilille. Keräys alkaa 1. huhtikuuta ja jatkuu 15. toukokuuta asti.

Keräystilinumerot:

Nordea FI97 1596 3000 4004 00 NDEAFIHH
DanskeBank FI42 8000 1600 0440 11 DABAFIHH
Osuuspankki FI64 5789 5420 0200 05 OKOYFIHH
Aktia FI81 4055 3020 1424 02 HELSFIHH

järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno, p. 040 584 5176, arja-liisa.mauno(a)mll.fi
markkinoinnin ja varainhankinnan asiantuntija Anna-Leena Mitro, p. 050 3123 023, anna-leena.mitro(a)mll.fi

MLL:n paikallisyhdistykset