MLL luotaa tulevaisuuttaan Kuopiossa

Mannerheimin Lastensuojeluliiton liittokokous järjestetään viikonloppuna Kuopiossa. Liittokokouksessa luodaan liiton toiminnalle lähivuosien suuntaviivat. Järjestön kivijalka on paikallisyhdistyksissä tehtävä vapaaehtoistyö, joka lisää hyvinvointia yhteiskunnassa.

– Liittokokous kokoaa Kuopioon järjestöaktiiveja ja vapaaehtoisia eri puolilta Suomea. Mannerheimin Lastensuojeluliitossa tehdään vuosittain lähes miljoona tuntia vapaaehtoistyötä lasten, nuorten ja perheiden kanssa ja paikallisyhdistys löytyy lähes jokaisesta kunnasta. Vapaaehtoinen auttaminen luo yhteiskuntaan luottamusta ja lisää sekä osallistujien että vapaaehtoisten hyvinvointia. Tätä ei yhteiskunta voi saada aikaan yksin palveluja tuottamalla, MLL:n pääsihteeri Milla Kalliomaa toteaa.

Liittokokous on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ylin päättävä toimielin, ja se järjestetään joka kolmas vuosi. Tänä vuonna kokous järjestetään Kallaveden rannalla Scandic Hotel Kuopiossa. Kokouksessa linjataan liiton toiminnan suuntaviivat hyväksymällä kolmivuotissuunnitelman vuosille 2018–2020. Liitto saa kokouksessa myös uuden puheenjohtajan, sillä nykyinen puheenjohtaja, lasten- ja nuorisopsykiatrian erikoislääkäri Linnea Karlsson luopuu tehtävästään vuoden 2017 lopussa.

Kokoukseen osallistuu 300 järjestöaktiivia, jotka edustavat MLL:n paikallisyhdistyksiä ja piirejä. Liittokokouksen järjestelyistä vastaavat Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piiri ja keskustoimisto. Tapahtuman toteuttamiseen osallistuu 60 eri-ikäistä vapaaehtoista, joista nuorimmat ovat 13–15-vuotiaita tukioppilaita.

– On ilo olla mukana järjestämässä liittokokousta yhdessä keskustoimiston kanssa. Aiomme tartuttaa kaikkiin kokousosallistujiin ilon yhdessä tekemisestä, MLL:n Järvi-Suomen piirin toiminnanjohtaja Mirja Lavonen-Niinistö sanoo.

Osana liittokokousviikonlopun ohjelmaa järjestetään Kuopio laulaa ja leikkii -tapahtuma. Kesätapahtuma järisyttää Kuopion toria 10. kesäkuuta kello 10–12.

Kuvia Kuopio laulaa ja leikkii -tapahtumasta julkaistaan median käyttöön lauantaina kello 17 mennessä osoitteessa: https://jukkispelkonen.kuvat.fi/i/3cf1dc7783d6ff740f0eaa9823ace034
Kuvia julkaistaessa tulee mainita kuvalähteeksi MLL / Jukka Pelkonen.

Muita kuvia liittokokouksesta voi kysyä viestintäpäällikkö Maria Gnosspeliukselta.

Lisätietoja:
viestintäpäällikkö Maria Gnosspelius / MLL:n keskustoimisto, maria.gnosspelius(a)mll.fi, p. 050 325 6126
pääsihteeri Milla Kalliomaa / MLL:n keskustoimisto, milla.kalliomaa(a)mll.fi, p. 040 838 6778
toiminnanjohtaja Mirja Lavonen-Niinistö / MLL:n Järvi-Suomen piiri, mirja.lavonen-niinisto(a)mll.fi, p. 0400 706 750