Mannerheimin Lastensuojeluliiton Tyrvään-Vammalan yhdistys ry

Jäsenmaksu
25 € vuodessa

MLL Tyrvää-Vammala edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia. Järjestämme vapaaehtoisvoimin monimuotoista toimintaa sastamalalaisten lapsiperheiden iloksi sekä
toimimme heidän puolestapuhujanaan.

Perhekahvila on avoinna keskiviikkoisin klo 10-12 Kohtaamispaikka Vintissä, pääkirjaston yläkerrassa (Sillankorvankatu 1. Perhekahvila on lapsiperheiden kohtaamispaikka, josta löytyy jutusteluseuraa aikuisille ja leikkiseuraa lapsille, ohjelmaa järjestetään toiveiden mukaan. Käytössä on vapaasti leluja, kirjoja, lehtiä, pelejä ja askarteluvälineitä. Kahvin, teen ja mehun lisäksi aina jotain pientä tarjottavaa. Vapaaehtoinen kahvimaksu 2 €/vanhempi.

Perhekahvila lisäksi auki kerran kuussa myös lauantaisin.

Säpinäsunnuntai on kerran kuussa sunnuntaisin Muistolan koulun liikuntasalissa klo 14-15. Säpinäsunnuntai on perheiden yhteinen avoin liikuntavuoro. Me kaivelemme esille erilaisia liikuntavälineitä joita lapset perheineen ovat tervetulleita käyttämään. Varsinaista ohjattua toimintaa Säpinäsunnuntait eivät ole, vaan kaikilla lapsilla tulee olla oma aikuinen mukana. Säpinäsunnuntait ovat maksuttomia eikä niihin tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Isä-lapsikerhon toiminta käynnistyy helmikuussa 2024. Kerho kokoontuu 6.2. alkaen joka toinen tiistai klo 17-19 Kohtaamispaikka Vintissä, pääkirjaston yläkerrassa (Sillankorvankatu 1).

Kantovälinelainaamosta saa kokeiltavaksi erilaisia kantoliinoja ja -reppuja, opastuksen kera tietenkin. Lainaaminen on ilmaista, mutta lainaajan tulee maksaa pantti 10 €, jonka saa takaisin kantovälineettä palautettaessa. Reppuja ja -liinoja voi kysellä Outilta, puh. 050 538 5404.

Vuonna 2003 paikallisyhdistyksemme täytti 80 vuotta ja juhlavuoden kunniaksi päätimme muistaa jokaista vammalalaista vastasyntynyttä käsinkudotuilla villasukilla. Neuvola toimii kanssamme yhteistyössä ja hoitaa sukkien jakelun. Villasukkaprojekti sai niin hyvän vastaanoton että vapaaehtoisten kutojiemme suosiollisella avustuksella jatkamme sitä edelleen.

MUUTA TOIMINTAA
– Taideleiri kesäisin kouluikäisille yhteistyössä Sastamalan seurakunnan kanssa
– Leiripäivä yhdessä paikallisten järjestöjen ja Sastamalan seurakunnan kanssa
– Puistotapaamisia kesäisin
– Hyvä Joulumieli -kampanjaan osallistuminen
– Sastamalan Joulukeräyksen järjestäminen
– lisäksi järjestämme/osallistumme monenlaisten lapsiperheille suunnattujen tapahtumien järjestämiseen

Olet lämpimästi tervetullut kaikkeen toimintaamme!