Leikki yhteisenä kielenä -tapahtuma

• 7.11.2023 klo 16:00 - 19:45
  • Helsingin keskustakirjasto Oodi, Maijansali, Helsinki

Tervetuloa maksuttomaan ja kaikille avoimeen leikkitapahtumaan Helsingin kaupunginkirjasto Oodiin tiistaina 7.11.!

Tapahtuman aiheena on ”Leikki yhteisenä kielenä”. Pääset kuulemaan asiantuntijoiden puheenvuoroja leikistä sekä sen ihmisiä yhdistävästä ja kielimuureja ylittävästä voimasta.  Tilaisuuden lopuksi Oodin 3. kerroksessa leikkipuisto Lorussa vietetään leikkihetkeä, jossa kaikenikäiset kävijät pääsevät kokeilemaan yllättävän tuttuja leikkejä eri puolilta maailmaa.

Oodissa järjestettävään tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua.

Mikäli haluat seurata tapahtumaa verkossa striimin kautta, jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella. Saat striimilinkin sähköpostiisi ennen tapahtumaa.

Jätä yhteystietosi striimauslinkin saamiseksi

Halutessasi voit osallistua vain tiettyihin osioihin.

16.00 Alkusanat, Karolina Lamroth, MLL

16.05−16.25 Tilaa ja aikaa leikille, Tarja Satuli-Kukkonen, MLL

16.25−16.45 Leikin kieli ja leikkisä mieli, Elina Weckström, SOS-Lapsikylä

Keskustelua/tauko

17.00- 17.20 Leikki ja arvot – miten ne liittyvät yhteen? Johanna Olli, sairaanhoitaja ja väitöskirjatutkija

Leikkihetki

17.50−18.10 Språkstimulerande lek. Du får bekanta dig med olika lekar och material som på olika sätt stöder barnens språkutveckling. Esityksessä myös suomenkielinen osuus. Johanna Sallinen, Folkhälsan

18.30−18.50 Tuettu leikki – avain yhteisen leikin kokemukseen, Anna-Mari Laitila, Mahdollisuus lapselle ry, ja Susanna Heugenhauser, Lapset on tärkeitä -hanke

Keskustelua

Ohjelma jatkuu leikin merkeissä Oodin 3. kerroksessa.

19.00−19.45 Leikkipuisto Lorussa Oodin 3. kerroksessa leikitään! Luvassa on yllättävän tuttuja leikkejä eri puolelta maailmaa. Kaikki mukaan! Leikkejä ohjaamassa Isa Perinneleikit ry:stä.

Tutustu tapahtuman puhujiin osoitteessa leikkipaiva.fi

Tapahtuman järjestää Leikkipäivä-verkosto, jota koordinoi Mannerheimin Lastensuojeluliitto. Helsingin keskustakirjasto Oodi on tapahtuman yhteistyökumppani.

koristeellinen.

Lisätietoja antaa