K-Marketilta lahjoitus MLL:n kiusaamisen vastaiseen työhön – lahjoitus kerättiin yhdessä Susijengin ja Roblox-pelaajien kanssa
K-Market-ketju lahjoittaa 20 000 euroa MLL:n kiusaamisen vastaiseen työhön. Lahjoitussumma koottiin kesätapahtumassa ja Roblox-pelimaailmassa yhdessä Suomen miesten koripallomaajoukkue Susijengin kanssa.
K-Marketin kiusaamisvapaa vyöhyke laajeni elokuussa myös pelimaailma Robloxiin. Pelimaailmaan rakennetussa ympäristössä tarjotaan hauskan pelailun lomassa lapsille tietoa, tukea ja konkreettisia keinoja kiusaamiseen puuttumiseen. Roblox-pelistä löytyy sekä heittokisa, jossa pelaajat pääsevät heittämän koreja yhdessä susijengiläisten kanssa että MLL:n oma piste ja yhteys MLL:n työntekijään, jonka kanssa voi jutella luottamuksellisesti. MLL:n pisteeltä löytyy myös hyvän mielen minipeli, joka opastaa toimimaan kiusaamista vastaan – pelissä ja sen ulkopuolella.
Heinäkuussa Helsingin Narinkkatorilla järjestettiin myös kiusaamisen vastainen tapahtuma, jossa lapset ja nuoret pääsivät muun muassa tekemään koreja yhdessä Susijengin tähtipelaajien kanssa. Sekä kesätapahtumassa että Roblox-pelissä heitetyt korit kerryttivät lahjoituspottia, joka kohosi aina 20 000 euroon saakka.
“Lämmin kiitos sekä susijengiläisille, kesätapahtuman osallistujille että Roblox-pelin pelaajille ahkerasta korien heittelystä ja yhteiseen hyvään osallistumisesta. Toivomme, että lahjoitussumma auttaa Mannerheimin Lastensuojeluliittoa sen tekemässä tärkeässä kiusaamisenvastaisessa työssä”, sanoo K-Market-ketjun markkinointijohtaja Ida Virkki.
”Kiusaamisen vastaisen työn tuki auttaa meitä tavoittamaan yhä suuremman joukon lapsia ja nuoria sekä heidän arjessaan läsnä olevia aikuisia. Olemme erittäin kiitollisia saamastamme tuesta, sillä sen avulla voimme vahvistaa sekä kiusaamista ehkäisevää työtämme että akuuttia apuamme kiusatuille. Kerrytetyllä lahjoitussummalla saadaan varmistettua esimerkiksi yli 650 tuntia luottamuksellista aikuisen keskusteluaikaa lapselle tai nuorelle tai pidettyä lähemmäs 70 kaveritaito-vanhempainiltaa yksinäisyyden ja kiusaamisen ehkäisemiseksi”, kertoo MLL:n viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen.
Kiusaamisvapaa vyöhyke on K-Market-ketjun pysyvä toimintamalli, joka on käytössä kaikissa noin 750 K-Marketissa ympäri Suomen. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos myönsi toimintatavalle vuoden 2022 kansanterveyspalkinnon tunnustuksena valtakunnallisesti merkittävästä kansanterveyden hyväksi tehdystä työstä.
Katso tunnelmia kesän kiusaamisen vastaisesta tapahtumasta:
Näytä tämä julkaisu Instagramissa