Lapset ensin -keräys on tuki paikallistoiminnalle

MLL:n perinteinen Lapset ensin -keräys on uudistunut. Keräysvaroilla tuetaan edelleen paikallisyhdistysten toimintaa, mutta kukin yhdistys päättää nyt oman keräyksensä ajankohdasta.

Lapset ensin -keräys on monille yhdistyksille jo monivuotinen perinne. Keräys järjestetään MLL:n paikallistoiminnan tukemiseksi. 541 paikallisyhdistystämme järjestivät vuonna 2021 yhteensä 6428 perhetapahtumaa, 428 viikoittaista perhekahvilaa ja 682 kerhoa. Yhdistysten tarjoama toiminta on arjen tukea parhaimmillaan. Osallistumalla Lapset ensin -keräykseen autat MLL:n paikallisyhdistyksiä ja piirejä rakentamaan perheiden turvaverkkoa.

Jokainen MLL:n paikallisyhdistys ja piiri päättää itsenäisesti osallistuuko Lapset ensin -keräykseen ja mihin keräysvarat käytetään. Keräyskohteita voivat olla esimerkiksi leikkipuiston kunnostaminen, perhekahvilan tarjoilujen kustantaminen tai heijastinliivien hankkiminen lähikoulun oppilaille. Lapset ensin -keräystuotto menee kokonaisuudessaan sen järjestävälle yhdistykselle tai piirille.