MLL 100 -juhlavuoden villasukkamalli

MLL 100 -villasukkamalli on suunniteltu juhlavuoden kunniaksi ja se on syntynyt MLL:n vapaaehtoisten innosta ja aloitteesta. Mallin on suunnitellut vapaaehtoistemme yhteisen ideoinnin pohjalta käsityöyrittäjä Katri Tarkiainen, joka itsekin toimii MLL:n vapaaehtoisena. Kysymykset ohjeesta voi osoittaa Katrille osoitteeseen katri(a)ketjutikki.fi. Tukea ja iloa neulomiseen voit tulla hakemaan myös Facebookin Villasukka MLL 100 -ryhmästä.

Toiveemme on, että MLL-villasukkia neulotaan ja lahjoitetaan lapsille – ja jokainenhan meistä on joskus ollut lapsi! Juhlasukkia saa tehdä omaan käyttöön tai antaa lahjaksi. Sukkia ei saa myydä.

Tämän sivun otsikon ”ladattavat aineistot” alta löydät ohjeen PDF-muodossa ja vyötteen lahjasukille. Vyötteeseen voit joko Adobe acrobat -ohjelmassa tai käsin kirjoittaa, kuka sukat on tehnyt.

Neulomisen iloa ja mukavaa juhlavuotta!

Kuvat: Laura Riihelä

Ladattavat materiaalit

Kommentit

1. Olen kutonut 9 paria sinisiä vauvansukkia, joissa valkoisia raitoja, ja kolme paria valkoisia sinisillä raidoilla (langat ei menny tasan). En enää löydä tietoja mihin ne voisi toimittaa. En kuulu Marttoihin.

1. Hei Leena,

Hienoa kuulla, että olet innostunut kutomaan! MLL:n paikallisyhdistykset voivat käyttää sukkia arpajaispalkintoina. Yhdistykset voivat myös kerätä villasukkia ja lahjoittaa niitä eteenpäin esimerkiksi neuvolaan, päiväkoteihin tai kouluille.

Lähimmän paikallisyhdistyksesi yhteystiedot löydät täältä: https://www.mll.fi/yhdistyshaku/.