MLL mukana NUORI2020-tapahtumassa

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on mukana NUORI2020 – valtakunnallisilla kasvatuksen ja nuorisotyön päivillä Tampereella. Tule tapaamaan meitä ja juttelemaan digihyvinvoinnista, vanhemmuudesta ja nuorisotyön uusimmista tuulista. Löydät meidät osastolta C21 Tampere-talosta 14.–16. tammikuuta 2020.

NUORI2020-tapahtuma tarjoaa järjestöjen, kuntien ja kirkon sekä nuorisoalan ammattilaisille, vaikuttajille ja toimijoille paikan verkostoitua ja innostua. Tapahtuman tavoitteena on kasvattaa alan osaamista ja nostaa alaa yhteiskunnalliseen keskusteluun.

klo 13.00–14.30 Hyvinvointia digiajassa (Pieni Sali)
Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Mediakasvatusseura sekä XAMK Digivoimaa-hanke

Ohjelma avaa, miten verkkoympäristöt on rakennettu ohjaamaan mediankäyttöämme ja miten media vaikuttaa hyvinvoinnin peruspilareihin. Ohjelman tarkoitus on antaa kasvattajalle eväitä nuoren hyvinvoinnin vahvistamiseen digiajassa.

klo 11.00–12.00 Vaikea vanhemmuus (Iso sali)
Yhteisvastuukeräys/Kirkkopalvelut ry, Kirkkohallitus/Kasvatus ja perheasiat (KKP), Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Pelastakaa Lapset ry

Vanhemmuus voi yllättää ja arjen todellisuus ei vastaa odotuksia. Kuinka vanhemmat voivat Suomessa vuonna 2020? Pitääkö kasvatustehtävässä pärjätä yksin, kuuluuko vanhemmuuden tehtävään saada tukea?

klo 9.00–10.30 Perhekeskus – nuorten oma kohtaamispaikka (Duetto 1)
THL, STM, Kirkkohallitus (KKP), Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Satakunnan Satanuoret sekä Keski-Suomen Laukaan Hyvinvointi- ja perhekeskus

Tarvitsemme toisiamme! Nuorten asiat ovat kiinnostavia. Mitä voimme oppia toisiltamme kohtaamisesta, luottamuksesta, yhteistyöstä, osallisuudesta ja elämän merkityksellisyydestä? Tuo oma äänesi yhteiseen dialogiin.

klo 12.30–13.20 Tunnetaidot hyvinvoinnin vahvistajana (Sonaatti 1)
Valtakunnallinen työpajayhdistys ry ja MLL:n Tampereen osasto ry

Workshopissa yhdistyvät tieto ja tekeminen! Harjoitteiden kokeilemisen lisäksi luvassa vastauksia muun muassa näihin kysymyksiin: mitä ovat tunnetaidot ja miksi toiminnalliset menetelmät sopivat aiheen käsittelyyn?

Tapahtuman järjestävät Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssi ja Kirkkohallitus yhdessä Tampereen nuorisopalveluiden kanssa.