MLL:n juhlavuoden liittokokous järjestetään Helsingissä

Mannerheimin Lastensuojeluliiton kesäkuulta siirtynyt liittokokous järjestetään 12. syyskuuta 2020 Helsingissä. Kokousta voi seurata kotisohvalta nettistriimin kautta. Linkki  lähetykseen julkaistaan Yhdistysnetissä kokouksen alla.

Liittokokous käsittelee sääntömääräiset asiat. Kokouksessa valitaan muun muassa liittovaltuuston puheenjohtaja ja kaksi varapuheenjohtajaa. Lisäksi valitaan liittohallituksen puheenjohtaja eli järjestön puheenjohtaja. Heidän kautensa kestävät seuraavat kolme kalenterivuotta.

Kokouksen asialistalla on myös seuraavan kolmivuotiskauden toimintaa koskevat suunnitelmat, joiden tekemisessä liittoyhteisö on ollut aktiivisesti. Kolmivuotissuunnitelmaa on työstetty ja ideoitu pääasiassa digitaalisella alustalla käydyissä keskusteluissa. Mukana keskusteluissa oli järjestön luottamushenkilöitä, vapaaehtoisia ja työntekijöitä – yhteensä yli 700 henkilöä antoi oman panoksensa. Nuorilla oli myös oma keskusteluryhmänsä.

Suunnitelman työstäminen on ollut vuoden mittainen projekti, johon on kuulunut digitaalisten keskusteluiden lisäksi erilaisia työpajoja. Paikallisissa pajoissa on pohdittu sitä, mikä on MLL-yhteisössä tärkeää sekä millaisia haasteita lasten ja perheiden hyvinvoinnissa on eri puolilla Suomea.

Edellä mainittujen henkilövalintojen ja kolmivuotissuunnitelman lisäksi liittokokouksessa käsitellään kuluneen kolmivuotiskauden toimintaa ja taloutta koskeva selonteko.

Liittokokoukseen odotetaan noin 90 osallistujaa, joista suurin osa on virallisia piirien ja paikallisyhdistysten edustajia. Paikalle saapuu myös liiton luottamushenkilöitä ja henkilökuntaa. Kokouksen järjestelyissä huomioidaan voimassa olevat koronavirusohjeistukset.

Lisätietoja:
järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno, arja-liisa.mauno(a)mll.fi, p. 075 324 5547

Uutista päivitetty 8.9.2020 kolmivuotissuunnitelman osalta.