KÄYTETÄÄN VAIN LAPSET ENSIN -KERÄYKSEN YHTEYDESSÄ

Lapset ensin -keräys toteutetaan tänä vuonna verkkolahjoituksin

Koronavirus siirtää Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lapset ensin -keräyksen verkkoon. Lahjoituksia ohjataan tekemään verkkolahjoitussivun tai MobilePayn kautta. Keräyksen tuotto käytetään paikallisyhdistystemme toiminnan tukemiseen ja kehittämiseen. Keräys alkaa 1. huhtikuuta ja jatkuu 15. toukokuuta asti.

– Yhdistystemme harrastetoiminta on nyt tauolla, mutta tilanteen mentyä ohitse tarve perhekahviloille, kerhoille ja erilaisille tapahtumille on entistä suurempi. Yhdistykset joutuvat perumaan tapahtumia, jotka toteutuessaan olisivat mahdollistaneet myös varainhankinnan, siksi jokainen verkkolahjoitusten kautta kertyvä euro on erityisen tärkeä, järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno MLL:stä sanoo.

Lapset ensin -lahjoitukset käytetään Mannerheimin Lastensuojeluliiton paikalliseen toimintaan. Yhdistystemme 2800 vuotuista perhetapahtumaa, 690 viikoittaista perhekahvilaa ja 1370 kerhoa ovat arjen tukea parhaimmillaan. Osallistumalla autat meitä rakentamaan perheiden turvaverkkoa.

Keräyksen toteuttavat siihen osallistuvat paikallisyhdistykset, joista jokainen valitsee oman keräyskohteensa. Tyypillisiä keräyskohteita ovat perhekahvila, tukioppilas- sekä kerhotoiminta, koko perheen retket ja erilaiset tapahtumat. Tänä vuonna osa tapahtumista liittyy joko yhdistyksen omaan merkkivuoteen tai MLL:n satavuotisjuhlintaan, joiden kunniaksi yhdistyksissä suunnitellaan koko perheen tapahtumia syksylle.

– MLL:n yhdistysten toimintaan mukaan tulemiselle ei ole kynnystä. Kaikki ovat siihen tervetulleita. Se on toimintaa ihmiseltä ihmiselle. MLL-aktiivit muokkaavat toiminnasta itsensä näköistä ja tekevät sitä ilolla. Monenlaisen ilon voi jakaa ja tarjota vain, jos siihen on taloudelliset mahdollisuudet, Mauno toteaa.

Lapset ensin -keräyksellä satavuotias MLL haluaa muistuttaa, että jokaisella lapsella on oikeus leikkiin, iloon ja turvaan. MLL auttaa vanhempia kasvattamaan ja suojelemaan lapsia ja iloitsemaan heistä. Tässä työssä paikallisyhdistyksillä on merkittävä rooli.

Keräys on valtakunnallinen, mutta toteutetaan alueellisesti paikallisyhdistysten vapaaehtoisten voimin. Vapaaehtoiset pyörittävät MLL:n paikallisyhdistysten toimintaa ja järjestävät muun muassa perhekahviloita, kerhoja, retkiä ja tapahtumia.

Lapset ensin -keräykseen voi lahjoittaa monin eri tavoin: tilisiirrolla, MobilePaylla tai verkkolahjoitussivun kautta. Jokainen lahjoitus kohdistetaan tietyn yhdistyksen toiminnan tukemiseen ja lahjoittajana voit itse valita kohteen. Keräysaika on 1.4.–15.5.2020.

järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno, p. 040 584 5176, arja-liisa.mauno(a)mll.fi
varainhankintapäällikkö Tiina Vienanlinna, p. 050 472 2445, tiina.vienanlinna(a)mll.fi

Keräysluvan tiedot: Poliisihallitus RA/2019/983, myönnetty 7.11.2019, voimassa 1.1.2020–31.12.2024 koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Käytämme lahjoitukset vuonna 2020 MLL:n paikallistoiminnan tukemiseen ja kehittämiseen.

1. Heippa!
    Onko teiltä mahdollisuus saada avustusta lapsen harrastus varusteisiin?

1. Hei
      Kiitos viestistäsi. Valitettavasti meillä täällä MLL:n keskusjärjestössä ei ole mahdollisuutta avustaa yksittäisiä lapsia heidän harrastuksissaan. Lämpimästi suosittelen olemaan yhteydessä paikalliseen Hope-yhdistykseen, sillä he jakavat konkreettista apua sekä harrastustukea lapsille ja nuorille. Heidän yhteystietonsa löytyvät täältä: https://hopeyhdistys.fi/