Mikä MLL:n vapaaehtoistoiminnan muoto sopisi sinulle?

Minkä ikäisten parissa haluaisit toimia?

Haluatko toimia mieluiten...

Mikä ajankohta sinulle sopii parhaiten?

Kuinka paljon olisit valmis käyttämään aikaasi vapaaehtoistoimintaan kuukaudessa?

Mikä MLL:n vapaaehtoistoiminnan muoto sopisi sinulle?
Voisit sopia perhekummiksi tai maahanmuuttajaäidin ystäväksi!

koristeellinen.

Vastaustesi perusteella sinulle sopiva vapaaehtoistehtävä voisi löytyä esimerkiksi perhekummitoiminnasta! Perhekummit ovat MLL:n vapaaehtoisia, jotka kulkevat lapsiperheen rinnalla vuoden ajan. He tapaavat perhettä yleensä kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa yhteisesti sovitun tekemisen parissa, esimerkiksi puistossa, kävelyllä tai ruuanlaiton merkeissä. Vai kiinnostaisiko sinua maahanmuuttajaäidin ystävänä toimiminen? Ystäväksi maahanmuuttajaäidille on toimintaa, jossa maahan muuttanut äiti saa itselleen vapaaehtoisen ystävän. Ystävät tutustuvat toisiinsa yhteisen tekemisen lomassa ja samalla maahanmuuttajaäiti saa mahdollisuuden harjoitella suomen kieltä. Ystäväparit tapaavat arkisissa ympäristöissä, joissa lapset voivat olla mukana. Kuulostaako sinulle sopivalta tavalta olla mukana MLL:n vapaaehtoisena? Ilmoittaudu mukaan iloiseen joukkoomme alla olevalla lomakkeella.
Voisit sopia lapsen tai nuoren kaveriksi!

koristeellinen.

Vastaustesi perusteella voisit sopia vapaaehtoiseksi aikuiseksi kaveriksi 4–17-vuotiaalle lapselle tai nuorelle, jolla on yksinäisyyden kokemuksia tai haasteita koulunkäynnin kanssa. Kaveripari sopii yhdessä, mitä tapaamissa tehdään. Kaverin kanssa voi esimerkiksi käydä elokuvissa, leipoa, tehdä läksyjä yhdessä tai pelata jalkapalloa. Voi olla myös tekemättä mitään erikoisempaa ja ihan vain jutella. Kuulostaako sinulle sopivalta tavalta olla mukana MLL:n vapaaehtoisena? Ilmoittaudu mukaan iloiseen joukkoomme alla olevalla lomakkeella.
Voisit sopia vierailevaksi tähdeksi!

koristeellinen.

Vastaustesi perusteella voisit sopia vierailevaksi tähdeksi! Paikallisyhdistyksissämme järjestetään paljon erilaisia tapahtumia, leirejä ja retkiä, joiden kaikkien organisoinnissa tarvitaan vapaaehtoisia monenlaisissa rooleissa. Tapahtumien ja muiden järjestämisessä muutamankin tunnin panoksella on iso merkitys kokonaisuuden kannalta. Jos säännölliseen vapaaehtoistyöhön sitoutuminen ei juuri nyt onnistu, mutta sinulla on silloin tällöin mahdollisuus osallistua lyhytaikaisesti, niin ota yhteyttä lähimpään paikallisyhdistykseen. Kuulostaako sinulle sopivalta tavalta olla mukana MLL:n vapaaehtoisena? Ilmoittaudu mukaan iloiseen joukkoomme alla olevalla lomakkeella.
Voisit sopia puhelinpäivystäjäksi!

koristeellinen.

Vastaustesi perusteella voisit sopia MLL:n Lasten ja nuorten puhelimen ja chatin vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Vai kiinnostaisiko sinua vapaaehtoisena päivystäjänä toimiminen Vanhempainpuhelimessa ja -chatissä? Lasten ja nuorten puhelimessa MLL:n vapaaehtoiset päivystäjät tarjoavat lapsille ja nuorille aikuisen tukea ja aikaa. Päivystäjät vastaavat lasten ja nuorten yhteydenottoihin puhelimessa, kirjepalvelussa tai chatissa. Päivystyspisteet sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä ja Oulussa. Helsingissä voi päivystää myös ruotsiksi. Vanhempainpuhelimessa ja nettikirjepalvelussa MLL:n kouluttamat vapaaehtoispäivystäjät tarjoavat vanhemmille aikaa ja mahdollisuuden purkaa ajatuksiaan ja huoliaan. Päivystäjät voivat myös tarvittaessa antaa neuvoja ja vinkkejä vanhemmuuden haasteisiin liittyen. Vapaaehtoisten päivystäjien tukena päivystysvuorojen aikana toimii aina MLL:n työntekijä. Päivystyspisteet sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä ja Oulussa. Kuulostaako sinulle sopivalta tavalta olla mukana MLL:n vapaaehtoisena? Ilmoittaudu mukaan iloiseen joukkoomme alla olevalla lomakkeella.
Voisit sopia perhekahvilan ohjaajaksi!

koristeellinen.

Vastaustesi perusteella voisit sopia perhekahvilan ohjaajaksi! MLL:n tunnetuin toimintamuoto, perhekahvilat, pyörivät vapaaehtoisten voimin. Perhekahvila kokoontuu useimmiten kerran viikossa ja ohjaajana toimii vapaaehtoinen tai vapaaehtoisista koostuva perhekahvilatiimi. Ohjaajan tärkein tehtävä on toivottaa tulijat tervetulleiksi ja suunnitella ohjelmaa yhdessä kävijöiden kanssa. Toimintaan voi osallistua myös lyhytaikaisesti olemalla läsnä ja tarjoamalla ylimääräisen sylin ja korvat tai auttamalla järjestelyissä. Kuulostaako sinulle sopivalta tavalta olla mukana MLL:n vapaaehtoisena? Ilmoittaudu mukaan iloiseen joukkoomme alla olevalla lomakkeella.

Share your Results: