MLL:n logo

Koronaviruksen vaikutukset MLL:n palveluihin

Olemme ohjeistaneet yhdistyksiämme perumaan vapaaehtois- ja harrastetoiminnan sekä tapahtumat toistaiseksi koronaviruksen takia. Isot yli 500 hengen tilaisuudet perutaan toukokuun loppuun asti valtioneuvoston suosituksen mukaisesti. Ajantasaiset tiedot perhekahviloiden, kerhojen ja muiden tapahtumien tilanteesta saa paikallisyhdistyksistä.

Suosittelemme, että nyös pienemmät tapahtumat ja koulutukset joko siirretään ja perutaan tai järjestetään mahdollisuuksien mukaan etäyhteyksiä hyödyntäen. MLL:n yhdistysten ja piirien ammatillinen toiminta noudattaa paikallisten viranomaisten ohjeistusta, joten niiden osalta kannalta kannattaa kääntyä oman piirin tai yhdistyksen puoleen lisätietojen saamiseksi.

MLL:n valtakunnalliset palvelut Lasten ja nuorten puhelin ja nettipalvelut sekä Vanhempainpuhelin ja nettipalvelut ja lastenhoitopalvelu palvelevat koronaviruksesta huolimatta normaalisti.

Lapset ja nuoret eivät ole välttyneet kuulemasta koronaviruksesta. Kokosimme yhteen asiantuntijoidemme vinkit, miten aiheesta voi keskustella lasten kanssa (linkki alla).

Kommentit

1. Hei
    Poikkeustilanne katkaisi ikävästi monen MLL:n maksullisen kerhon kauden kesken. MLL:n yhdistykset ja piirit ovat itsenäisiä toimijoita ja päättävät itse miten toimivat kerhomaksujen palautusten kanssa ja tämän vuoksi asiasta pyydetään kysymään suoraan kerhoa järjestävältä taholta.

Koronavirustilanteen vuoksi monet perheet ovat kokeneet ikäviä taloudellisia yllätyksiä. Myös MLL:n pienet paikallisyhdistykset kärsivät tilanteen vaikutuksista. Toivottavasti löydätte yhteisen ymmärryksen tilanteessa, jossa kuitenkin puolet kevätkaudesta on ehditty toimia!

Olemme avaamassa nettimuskaria, josta kerromme pian lisää. Toivomme, että siitä on teidän perheellenne iloa!

2. Hei,

Tullaanko muskarin lukukausimaksu keväältä palauttamaan, edes osittain, kun kerran muskarikertojakaan ei enää ole? Mistä asiaa voi tiedustella?