Leikkipäivä ja leikkipankki

Valtakunnallista Leikkipäivää ja leikkiviikkoa vietetään aina huhtikuussa, mutta kannustamme kaikenikäisiä viettämään kiireetöntä aikaa yhdessä leikin merkeissä vuoden jokaisena päivänä. Jokainen päivä on leikkipäivä!

MLL koordinoi Leikkipäivä-verkostoa, joka yhdessä jakaa tietoa leikistä ja kannustaa kaikkia leikkimään.

Lapsen oikeus leikkiin on kirjattu myös Lapsen oikeuksien sopimukseen, joka on ollut Suomessa voimassa vuodesta 1991.

Vuosittain huhtikuussa vietetään valtakunnallista Leikkipäivää, jolloin juhlitaan leikkiä ja järjestetään Leikkipäivä-tapahtumia ympäri Suomen. Leikkipäivä-tapahtumat ovat maksuttomia ja kaikille avoimia. Esimerkiksi monet MLL:n paikallisyhdistykset kutsuvat kaikenikäisiä leikkimään Leikkipäivän aikoihin.

Selaa Leikkipäivä-tapahtumia osoitteessa Leikkipaiva.fi

Leikkipankista löydät yli tuhat leikki-ideaa, joista saa iloa monenlaisiin tilanteisiin kaikenikäisten lasten ja aikuisten kanssa. Leikkejä voi rajata muun muassa leikin tyypin, keston, tilan, ryhmäkoon tai leikkijöiden iän mukaan.

Leikkipankkiin voit ilmoittaa myös oman leikkisi.

Tutustu Leikkipankkiin