Ajanvarauschatin usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle on koottu vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin Ajanvarauschat –palvelusta. Voit varata ajan, tulla varaamallesi ajalle ja perua ajan chat-ikkunan kautta.

Avaa chat-ikkuna tästä

Olen oikealla sivulla ja oikeaan aikaan, mutta chat ei aukea. Mitä teen?

Jos olet sivulla Ajanvarauschat, chat –ikkunan saat auki painamalla punaista painiketta “Avaa chat –ikkuna tästä” ja seuraa ohjeita. Voit myös avata chat-ikkunan tällä sivulla olevasta punaisesta painikkeesta “Avaa chat-ikkuna tästä”.

Jos olet chat-ikkunassa oikeaan aikaan mutta et pääse chatiin, päivitä selaimen sivu. Työntekijä avaa chatin sovittuna aikana.

Voinko perua varaamani ajan?

Toivomme, että lähetät peruutusviestin ajasta, jota et pysty käyttämään. Voit tehdä tämän chat-ikkunan kautta. Avaa chat-ikkuna punaisesta painikkeesta ja seuraa ohjeita.

Voit varata peruuttamasi ajan tilalle uuden ajan chat-ikkunan kautta.

Jos haluat siirtää varaamaasi aikaa, katso kohta ”Voinko siirtää aikaani?”

Voinko siirtää aikaani?

Jos haluat siirtää varaamasi ajan, se onnistuu parhaiten saapumalla sovittuna aikana ajanvarauschatiin. Kerro, että haluat siirtää aikaa, niin voit sopia työntekijän kanssa uuden ajan.

Mikäli et pääse varaamallasi ajalla siirtämään aikaa, peru sovittu aika ja varaa chat-ikkunasta itsellesi sopiva uusi aika käyttämällä samaa nimimerkkiä.

Jos joudut siirtämään jatkoajan ja haluat jatkaa saman työntekijän kanssa, mainitse asiasta viestikentässä aikaa varatessasi.

Kenen kanssa keskustelen chatissä?

Kanssasi keskustelee vaitiolovelvollinen MLL:n vanhemmuuden tuen työntekijä.

Jos tilaan varaamastani ajasta sähköpostiini muistutuksen, mihin sähköpostiosoitteeni tallentuu?

Sähköpostiosoitteesi ei tallennu mihinkään. MLL:n työntekijät eivät näe sähköpostiosoitetta.

Voinko tilata jatkoajastani sähköpostiini muistutuksen?

Valitettavasti sähköpostimuistutus on mahdollista vain ensimmäisen ajanvarauksen yhteydessä.

Olen unohtanut varaamani ajan. Mitä teen?

Varaa uusi aika chat-ikkunan kautta.

Mikäli unohtamasi aika on jatkoaika, varaa uusi aika chat-ikkunasta käyttämällä samaa nimimerkkiä. Jos haluat jatkaa saman työntekijän kanssa, mainitse asiasta viestikenttään aikaa varatessasi.

Myöhästyin varaamaltani ajalta. Mitä teen?

MLL:n vanhemmuuden tuen työntekijä odottaa sinua 15 minuuttia. Mikäli ajanvarauschat on mennyt jo kiinni, varaa uusi aika chat-ikkunasta.

Olen unohtanut nimimerkkini. Mitä teen?

Tule sovittuna aikana chatiin. Paina ”Jatka chatiin”-painiketta, niin pääset keskustelemaan MLL:n työntekijän kanssa. Sinun ei siis tarvitse kirjoittaa nimimerkkikenttään mitään.

Käymäni chat-keskustelu katkesi yllättäen. Mitä teen?

Jos chat-keskustelusi katkeaa yllättäen esim. verkkoyhteyden takia, odota hetki ja päivitä ajanvarauschatin sivu. Tule chatiin takaisin käyttämälläsi nimimerkillä.

Mikäli ajanvarauschat ei enää avaudu, voit varata chat-ikkunasta uuden ajan.

Avaa chat-ikkuna tästä