Perhekahvilat

Perhekahviloihin ovat kaikki tervetulleita! Perhekahvilassa tutustut paikkakunnan muihin, samassa elämäntilanteessa oleviin vanhempiin ja lapset saavat ikäistään leikkiseuraa.

Perhekahvilassa jutellaan ja kahvitellaan, leikitään lasten kanssa tai kuullaan asiantuntija-alustuksia. Perhekahvilan toimintaa suunnitellaan yhdessä perhekahvilakävijöiden toiveiden mukaisesti. Perhekahvilat syntyvät vanhempien omasta aloitteesta ja toimivat suurimmaksi osaksi vapaaehtoisvoimin.

Perhekahvilat kokoontuvat erilaisissa kerhotiloissa, neuvoloissa, päiväkodeissa tai leikkipuistoissa. Perhekahvilat ovat avoinna yleensä aamupäivisin, 1–2 kertaa viikossa, pari tuntia kerrallaan. Joillakin alueilla on myös iltaperhekahviloita.

Katso alempaa löytyvien linkkien takaa alueesi perhekahvilat tai hae perhekahviloita tapahtumakalenterin kautta.

Perhekahviloita järjestävät yleensä paikallisyhdistysten vapaaehtoiset, joten viimeisimmät tiedot löydät monesti yhdistysten nettisivuilta tai somekanavista.

Löydä lähin paikallisyhdistys

Ladattavat aineistot