Siirry sisältöön

Suodata aiheen mukaan

Suodata keston mukaan

Suodata kohderyhmän mukaan

201. Olenko ainoa?

Tutustutaan muihin ryhmäläisiin ja tuodaan esiin jokaisen erilaisia ominaisuuksia kertomalla vuorollaan jotain itsestä.
Katso tehtävä

202. Vaihda paikkaa

Tutustua muihin ryhmäläisiin ja tuoda esiin ryhmäläisten samanlaisia ja erilaisia ominaisuuksia tuolileikin avulla.
Katso tehtävä

204. Ominaisuuksien kukka

Tuodaan esille moninaisuutta ja vahvistetaan ryhmähenkeä pohtimalla jokaisen erilaisia ominaisuuksia ja ryhmän yhteisiä ominaisuuksia.
Katso tehtävä

205. Sosiaaliset verkostoni

Pohditaan itsenäisesti sekä pienryhmätyöskentelyn avulla omaa sosiaalista verkostoa ja sitä, millaiset ryhmät ovat itselle merkityksellisiä, innostavia ja tukea tuovia.
Katso tehtävä

207. Samanlainen erilainen ryhmä

Tehdään erilaisten väittämien avulla näkyväksi, miten eri tavalla ryhmän jäsenet kokevat oman ryhmänsä.
Katso tehtävä

208. Sanomalehtituolit

Havainnollistetaan roolien merkitystä ryhmässä rakentamalla pienryhmissä sanomalehtiä ja maalarinteippiä käyttäen mahdollisimman tukeva tuoli.
Katso tehtävä

209. Paperitornit

Vahvistetaan ryhmän luovuutta ja yhteishenkeä ja havainnollistetaan roolien merkitystä ryhmässä rakentamalla pienryhmissä paperiarkeista mahdollisimman korkea torni. 
Katso tehtävä

210. Roolit ryhmässä

Tarkastellaan ryhmään syntyneitä rooleja sosiometristen valintojen avulla valitsemalla joukosta henkilö, johon ohjaajan sanoma väittämä sopii omasta mielestä parhaiten.
Katso tehtävä

211. Minä ryhmän ohjaajana

Mietitään itselle ominaista tyyliä ohjata ryhmää ja omia vahvuuksia ohjaajana rakentamalla oma ohjaajakollaasi.
Katso tehtävä

212. Yhteinen sarjakuva

Pohditaan yhdessä laadittavien sarjakuvien avulla ryhmän ohjaamisessa eteen tulevia haastavia tilanteita.
Katso tehtävä

214. Erilaiset tervehdykset

Kevennetään tunnelmaa ja pohditaan ryhmään syntyneitä normeja erilaisia tervehtimistapoja käyttämällä.
Katso tehtävä

215. Autiolle saarelle

Pohditaan omaa toimintaa ryhmässä ja ryhmäpaineen vaikutusta neuvottelemalla pienryhmissä siitä, millainen olisi yhteinen varustelista autiolle saarelle.
Katso tehtävä

217. Ryhmän ohjaajan muistilista

Laaditaan yhteinen kuvaus sitä, mihin tukioppilaiden tulee kiinnittää huomiota ryhmän ohjaamisessa, ja ideoidaan hyvää yhteishenkeä lisäävää toimintaa.
Katso tehtävä

231. Kaverineuvola-peli

Kaverineuvola on yläkoululaisille suunnattu maksuton peli. Soveltuu hyvin kaveritaitojen harjoitteluun ja ryhmähengen vahvistamiseen.
Katso tehtävä

233. Leikkien pallon puolesta -mobiilipeli

Leikkien pallon puolesta -peli on kaikenikäisille suunnattu seikkailu leikin maailmaan. Peli on maksuton ja sen kautta pääsee tutustumaan kestävän leikin periaatteisiin. Soveltuu hyvin yhteiseen hassutteluun ja leikistä iloitsemiseen. Peli on suunnattu erityisesti päiväkodeille ja alkuopetukseen.
Katso tehtävä
Takaisin ylös