Verkkokurssi valmentajalle

on tarkoitettu erityisesti aloittelevalle valmentajalle. Kurssilla tarkastellaan, miten

• urheiluryhmiin rakennetaan turvallista ilmapiiriä, jossa voi olla oma itsensä
  • ehkäistään loukkaavaa kohtelua ja kiusaamista
  • huomioidaan yhdenvertaisuuskysymykset
  • valmentaja saa seuralta tukea vaikeissa tilanteissa

Kurssi on maksuton.

Urheiluharrastuksessa kaverit ja myönteiset yhteistyökokemukset ovat tärkeitä. Yksin jääminen tai loukkaava kohtelu ovat ikäviä syitä lopettamispäätökselle. Ilmapiiriin voi vaikuttaa. Siksi kannattaa kehittää urheiluryhmän käytäntöjä.

Tietoa ryhmäyttämisestä, kiusaamisen ehkäisemisestä, osallisuudesta ja yhdenvertaisuudesta.

Verkkokurssin suorittaminen kestää noin tunnin. Kurssilla havainnollistetaan reilun valmentajan toimintaa lyhyiden tietotekstien, videoiden ja testien avulla.

Verkkokurssin voi suorittaa itsenäisesti omaan tahtiin. Jos seurassa sovitaan tietty ajanjakso, kurssi suoritetaan sen mukaisesti.

Ilmoittaudu kurssille alla olevalla lomakkeella. Kurssi suoritetaan Folkhälsanin Moodle-alustalla, ja saat tarvittavan salasanan antamaasi sähköpostiosoitteeseen heti ilmoittautumislomakkeen lähetettyäsi.

Ilmoittaudu kurssille

Tervetuloa kurssille!

Huom! Kurssi on siirtynyt Folkhälsanin alustalle. Kurssin ilmoittautumislomakkeen löydät ylempää tältä sivulta.

Valmentajalle

Kiusaamisen ehkäiseminen