Suodata aiheen mukaan

Suodata keston mukaan

Suodata kohderyhmän mukaan

301. Minä meidän koulussa

Tutustutaan ja pohditaan pareittain asioita, jotka tekevät koulusta viihtyisän paikan.
Katso tehtävä

302. Asennetesti

Pohditaan omia kiusaamiseen ja koulussa viihtymiseen liittyviä asenteita ja keskustellaan niistä parin kanssa sekä yhteisesti vastaamalla kiusaamiseen liittyviin väittämiin.
Katso tehtävä

303. Neljä nurkkaa

Pohditaan omia kiusaamiseen ja koulussa viihtymiseen liittyviä asenteita väittämien avulla. 
Katso tehtävä

304. Seurataan liikettä

Havainnollistetaan epäsuoraa kiusaamista piirissä tehtävän harjoituksen avulla, jossa piirin keskellä olija yrittää arvata, kuka johdattelee muita piirissä olijoita.
Katso tehtävä

305. Piiristä pois

Kokeillaan miltä tuntuu joutua toisten suoran häirinnänteon kohteeksi estelemällä piirin keskellä olijaa pääsemään pois piiristä.
Katso tehtävä

306. Vakavuusmittari

Pohditaan erilaisten nettikiusaamistilanteiden haitallisuutta ja ratkaisuehdotuksia niihin. 
Katso tehtävä

307. Kurjia tilanteita koulussa

Ideoidaan yhdessä ja harjoitellaan erilaisia keinoja tukea kiusattua ja osoittaa empatiaa.
Katso tehtävä

308. Haaksirikko

Pyritään yhteistä haastetta ratkaisemalla mahtumaan ryhmänä mahdollisimman pieneen tilaan.
Katso tehtävä

310. Unissakävelijät ja yövahti

Havainnollistetaan toiset huomioivan käytöksen merkitystä ja vastuunottoa liikkumalla koulutustilanteessa ohjaajan ohjeiden mukaisesti.
Katso tehtävä

311. Kiirekävely

Havainnollistetaan toiset huomioivan käytöksen merkitys liikkumalla koulutustilanteessa ohjaajan ohjeiden mukaisesti.
Katso tehtävä

312. Sylistä syliin

Harjoitellaan keskittymistä ja yhdessä toimimista siirtämällä palloa ringissä eteenpäin koskematta siihen käsillä.
Katso tehtävä

315. Tukioppilaiden toiminnan suunnittelua

Ideoidaan tukioppilaiden toimintaa kiusaamisen ehkäisemiseksi osallistavia ideointimenetelmiä käyttäen.
Katso tehtävä

316. Kirje oppilashuoltoryhmälle

Liitetään tukioppilaiden toiminta koulun muuhun kiusaamisen vastaiseen työhön laatimalla kirje opettajille ja oppilashuoltoryhmälle.
Katso tehtävä

317. Tukioppilaan käyntikortti

Vahvistetaan itsetuntemusta pohtimalla omia vahvuuksia ja esittelemällä niitä muille.
Katso tehtävä

318. Tukioppilastoiminnan puu

Tukioppilaspuun avulla hahmotetaan tukioppilastoiminnan kokonaiskuvaa, pohditaan tukioppilastoiminnan tavoitteita ja arvioidaan, onko toiminta tavoitteiden mukaista.
Katso tehtävä